Anders Björck slutar som ordförande för FUN i protest mot FRA-Lagarna.

IDG, SvD och UNT tar upp nyheten att Anders Björck slutar i förtid som ordförande för FUN (Försvarets Underättelsenämnd)

–Jag har tänkt över detta noga. Lagarna och den kontrollverksamhet man nu tänker sig främjar varken integriteten eller effektiviteten. Jag tror inte på de lösningar som har genomförts och de som nu skisseras från den 1 juli. Då tycker jag det är enklast och renhårigast att de som tror på det här får driva det vidare.

Om Anders Björck är kritisk hade jag hellre sett honom stanna kvar, men eftersom han ändå blivit utbytt mot en (som jag tror) person mer välvilligt inställd till avlyssning i kabel så är det en bra markering.



Fler som skriver.
Ledarblogg, Sidvind, Proj0, Opassande, Promemorian, Cornucopia, Argast Nu, HAX.
The Local, Expressen, Ekot.


Pinged at Twingly, Intressant

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0