Gottfrid Svartholm Warg får låt och kanske även en tecknad serie. T-shirt redan i handeln.

Via Free and Thinking hittar jag denna låten som tillägnas Gottfrid Svartholm Warg.



Annika Lantz: "Som ett skägg om natten"

Som ett skägg om natten

(Under hela första versen pling-ljud, oklart vilka ackord)
Jag såg det först inte alls
Det låg i diket av din hals
Det var motljus, det var svart
Jag var på väg någonvart
Men något kittlade i ögonvrån

Refräng:
D
Som ett skägg om natten
G
Som ett skägg om natten
D                            G
Det smög sig på mig i sin enkelhet
D
Som ett skägg om natten
G
Det porlar liksom vatten
D                              G
Nedför hakan, så diskret
E                               A
(Är det bara jag som vet)

Vers:
D                              G
Jag kunde inte ana att
D                              G
Jag skulle känna mig så tafatt
D                              G
Inför piratestetik
D                              G
Att mitt i fildelningspanik
D                              G
Gick jag vilse i dina strån

Refräng:
D
Som ett skägg om natten
G
Som mjuka, fina katten
D                             G
Som en maskot i keratin
D
Som ett skägg om natten
G
Det är hunden, jag är matten
D                                  G
Jag ser i mediahysterin:
E                          A
(du är en äkta blondin)

Stick, det berömda:
B                                G
Och du kan kalla det vad du vill
B                                G
Ninjaskägg, nattskägg, ditt sigill
A
Självförtroende i sockervaddstupé
      D                 G              A
Men för mig det é vad det é:

Refräng:
D

Som ett skägg om natten
G
Som ett skägg om natten
D                            G
Det smög sig på mig i sin enkelhet
D
Som ett skägg om natten
G
Det porlar liksom vatten
D                              G
Nedför hakan, så diskret
E                               A
(Är det bara jag som vet)

Text: Annika Lantz
Musik: Fredrik Olsson




Sedan hittade jag
denna bild på nätet, kanske är början på en tecknad serie?
Jag vet att jag skulle läsa den :)





Man vet att dom skulle göra sig bra i Simpsons iaf :)





Har inte hittat någon "South Park"-referens än, men det är väl bara en tidsfråga innan en sådan dyker upp :)

Jag menar, finns t-shirtarna redan så... (finns också som keps, babykläder, sweatshirts och som mobilbilder.)

(från www.lokalpatriot.se) (ej rasistanknytning)



Brokep som poster här (länk)




Media and blogs:
HD, SydSv, SvD, IDG, SvD2, DN, Hallandsposten, DN2, KvP, SvD3, Gizmodo, IT-Wire, SecuObs, All about Jazz, Expr.

more on Live.piratpartiet.org




Pinged at Twingly, Intressant

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Kontrollanten

Snart kommer väl Absolute Pirat...

Det finns fler piratlåtar:



Citat ur rätten:

http://soundcloud.com/obd/obd-nu-ar-jag-en-cider-feat-hakan-roswall



Refräng om pirater, trallvänlig:

www.tinyurl.com/piratmelodi

2009-02-25 @ 15:45:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0