Vad är en blogg?

Jag unnar alla att starta en blogg och skriva om precis allt de vill, när de vill det.
Att få göra sin röst hörd anser jag vara en fullständig rättighet i det digitala samhället.

Med detta sagt.

Jag vill helt enkelt få reda på om en journalist som skriver artiklar åt en tidning, får dessa artiklar publicerade i både pappers och nättidning mot betalning även kan vara en blogg?

Speciellt som artiklarna inte är publicerade i en blogg utan i en nätupplaga av papperstidningen och alla URL's går direkt till denna nätupplaga utan att passera en bloggadress.


Nån som kan ge mig ett svar?



Svaret kom efter en stund, enligt signaturen "Daniel" så hade bloggen använt Expressens RSS-flöde som sitt eget flöde, när detta flöde togs bort så försvann även bloggen, om bloggaren valde att radera bloggen då trafiken försvann får vi helt enkelt fråga blogginnehavaren om när han/hon startar en ny.




pingat på intressant.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Kommentarer
Postat av: Leo

Det där är nog helt enkelt ett problem i Bloggportalen. Reagerade också på det igår.



Bloggaren har angett adressen http://blogg.expressen.se/anjelina/ som sin blogg, men Bloggportalen har felaktigt tolkat en massa Expressen-artiklar som blogginlägg.



Eller har jag fel?

2009-01-11 @ 22:07:19
URL: http://blog.erlandsson.info
Postat av: Kalle

"Jag unnar alla att starta en blogg och skriva om precis allt de vill, när de vill det.

Att få göra sin röst hörd anser jag vara en fullständig rättighet i det digitala samhället."



Menar du det helt och fullständigt? På riktigt? Väldigt många människor tillägger, som en självklarthet, att man inte ska få lov att uttrycka allt för extrema åsikter (riktig sexism, rasism, riktigt revolutionär kommunism, et.c.)



Tack för svar :)

2009-01-11 @ 22:31:37
URL: http://xorbot.blogspot.com
Postat av: scaber nestor

@Kalle.



Jag unnar folk att uttrycka allt de vill i sin egen blogg, om sen folk vill uttrycka åsikter som bryter mot lagen av oförstånd eller för att utmana rådande dogmer är inte mitt ansvar.



2009-01-11 @ 22:46:51
URL: http://scabernestor.blogg.se/
Postat av: Daniel

Det är en bloggare som har angett Expressen Nöjes RSS-flöde som sitt eget flöde. Jag har tagit bort det RSS-flödet, men det verkar även som om bloggen på Expressen är borta.

2009-01-12 @ 15:46:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0