Välbesökt demonstration i Göteborg.

Idag kl 10.37 kom jag och Emina till Göteborg, satte oss på sweet coffeebar och tog en mugg kaffe och inväntade demonstrationen.

Det var en riktigt bra organisation runt den, så en stor eloge till v + mp + luf + pp som dragit de tyngre lassen.

ca 13.15 gick demonstrationståget från GA torg till Poseidon (Götaplatsen) ett tåg på ca 650 personer ivrigt skanderande hela vägen upp.


Där följde tal från

Josefine Malmgren (LUF)

Kalle Vedin (pp)

Arvid Modig (KDU) 
Max Andersson (mp)/(GU)

Erik Josefsson (v)

Niklas Starow (NSM)
Samt en sen anmälan från muf.


Demonstrationen upplöstes ca 14.30 och vi gick därifrån med ett nöjt leende på läpparna.


Men det är mycket kvar att göra, vi måste köra vidare med fler manifestationer och vi behöver nya idéer, som Jonas Norgrens enmansmanifestation.

(lägesrapport)

9:e januari:
Var varmare än tidigare. Lite för varmt med mössa, lite för kallt utan.

jag fick även denna dag en rad besök och sittningen avslutades med en intervju för radio Västmanland, som väl gick hyfsat bra.
Jag ser det som träning i mediavana. Intervjun kommer att sändas på måndag eller tisdag mellan kl 15:00 och 17:30 samt finnas tillgänglig för nedladdning.


Jag har funderat mycket på argumentet att det inte är någon som är intresserad av mina och dina personuppgifter, åsikter och handlingsmönster.
Så kan det ju vara, men det är bara ett argument mot motståndet.
Jag har fortfarande inte hört några övertygande, trovärdiga argument FÖR nyttan med övervakningen.
Varför är det nödvändigt att backa på demkratiska principer och mänskliga rättigheter?




pingat på intressant.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , .

Kommentarer
Postat av: Axel

Aron Modig hette talaren från KDU.

2009-01-10 @ 19:50:47
URL: http://engulcykel.blogspot.com
Postat av: Kalle

Ehh.. Du glömde nog bort PP där :b!!!!!!!!!!!!!!

2009-01-10 @ 21:38:54
URL: http://xorbot.blogspot.com
Postat av: Jacob Dexe

En annan kreativ idé är ju Anders Westins förhör med en riksdagsledamot, http://djingis.blogspot.com/2009/01/utbildarutmaningen-fra-ipred.html



Tycker fler borde försöka ta tag i sina lokala representanter och faktiskt sitta ner och prata! Riksdagsledamöter är nog mäkta trötta på de tusentals mail som kommit in angående FRA och IPRED hittills.

2009-01-11 @ 02:24:15
URL: http://kortochkontroversiellt.blogspot.com
Postat av: urban cat

Meh!



Hur puckad e jag?

Fattade inte att det var du... rodnar men fan så BRA det blev!!

Nästa gång LOVAR jag att jag känner igen dej!



Hugs!

2009-01-11 @ 12:18:20
URL: http://projektpariktigt.blogspot.com/
Postat av: eku

"Jag har funderat mycket på argumentet att det inte är någon som är intresserad av mina och dina personuppgifter, åsikter och handlingsmönster."



Det är framför allt en uppenbar osanning.



Kriminella är normalt väldigt intresserade av dina personuppgifter och dina handlingsmönster.



Våra dagligvarukedjor satsar mycket pengar på att reda ut våra konsumtionmönster.



Nästan varenda rekryteringskonsult letar information om de sökande och deras åsikter.



Angående inte intresserad av åsikter, IB, tittut?



Den bästa snabbsammanfattning av vad integritet är som jag hört är "rätten till sin egen historia".

2009-01-11 @ 12:56:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0