En föredetting sparkar och slår på vägen ut.

Alex Schulman förminskar det som en gång gav honom hans kändisskap, varför?
Troligen för att flugan Schulman är på väg att dö ut och som så många andra flugor så skramlar de till lite i ett sista dödsryck innan de faller in i glömskans töcken.

Så, är bloggen onödig? är den utan makt?

Nej, definetivt inte.

Bloggarna har blivit en maktfaktor, där avslöjande efter avslöjande sker, ibland i symbios med traditionell media, för det mesta utan.
Vi har ett helt nytt parti i EU tack vare bloggare, vi har tvingat regeringen på reträtt i flera frågor, bland annat FRA-frågan och bygger nu upp momentum för att få ACTA offentliggjort, att fokus på telekompaketet bibehålls, etc etc.

Bloggosfären har skapat en helt ny medborgarrättsrörelse både utom och inom partipolitikens tecken.
NSM-Sverige, stoppaFRAlagen, SossarMotStorebror, Centeruppropet, och ett antal andra konstellationer har alla sin grund i den politiska bloggosfärens kompakta motstånd mot integritetskränkande lagstiftning.


Jag beklagar att Schulman ser så ytligt på bloggosfären, men med tanke på hans egen verksamhet så förväntar jag mig inget annat än ytlighet heller.



Fler om Schlingmanns artikel.
Syrrans Granne, Tonårsmorsa, Hultin, Badlands Hyena, Bloggtidningen, Eko.

Pinged at Twingly, Intressant

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Martin

Ja du är väl en jätte frammgång själv i denna bloggvärld, du verkar snitta ca 51 läsare per dag. Ungefär lika många som en gång i tiden köpte Naomi Campbell skivdebut någon gång på 90 talet.

2009-07-04 @ 19:36:22
Postat av: farmorgun

Isobel skriver på Newsmill att Alex driver med DN. Undrar om det kan vara så. Här en länk

http://newsmill.se/artikel/2009/07/04/schulmans-kritik-av-bloggarna-maste-vara-en-drift-med-gammelmedia

2009-07-04 @ 21:22:14
URL: http://farmorgun.blogspot.com
Postat av: scaber nestor

@martin.



Ibland är det inte hur många som läser, utan vilka.



Och hade du kollat på ett av de räkneverk jag länkar till så har jag hittills den här veckan 778 läsare.

Behöver jag förklara att det är 778 delat på 6 dagar?



För att en förolämpning ska betyda något så är det minsta jag kräver av en person att den klarar av årskurs 4 matematik.



Ha en bra dag.

2009-07-04 @ 22:58:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0