Se på siffran....

Det är 4 underskrifter, precis så många som krävs för att välta lagen, tyvärr är bara en från en riksdagsledamot.


Många menar att FRA 2.0 iaf är bätttre än FRA 1.0 men där menar jag att det är den stora faran.

Accepteras FRA 2.0 med alla knutar på sladden så kommer den med stor sannolikhet att bara bli kosmetiskt förändrad framöver, även vid en eventuell fällande dom i europadomstolen, även efter ett regeringsskifte och en parlamentarisk diskussion.

Därför menar jag att FRA 1.0 faktiskt är att föredra eftersom den med stor sannolikhet fälls i ovannämnda domstol och den rivs definitivt upp vid ett regeringsskifte och den efterföljande parlamentariska utredningen tar avstamp från en helt annan utgångspunkt än FRA 2.0, vilket det troliga är om den överlever en omröstning.
Jag ser hellre 1 år till med öppen kran än en ej överskådlig tid med en öppen kran med "gott syfte" som sil.

Jag är fortfarande optimist, Camilla har röstat mot lagen en gång och jag tror hon kan göra det igen.
Men jag saknar namn på riksdagsledamöter, var är resten av de 6 FP-kvinnorna som stod upp på "Hoppets Demonstration" och hotade att riva lagen?

Trots allt, motståndet mot dessa lagar finns i alliansen, uppmuntra dem istället för att ge dem skit nu när de återigen går ut med sitt motstånd.
Ge dem mod att rösta mot sin partiledning.


Andreas Ekström menar att vi ska skrika mer på google och visst borde vi det, men vi är nu upptagna med att hindra vår regering och EU från att leka post-1989, när det är klart så går vi på privata bolag som google och nokia.



Fler om ämnet.
Kent Persson, MMK, Oscar Swartz, Sidvind, Hultin, Törnqvist, Lake, Mitt i Steget, PLC.

Pinged at Twingly, Intressant
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0