En trasig man har gått bort.

En av världens största popartister har dött och mina kondoleanser går till ungarna.

Eftersom jag inte är intresserad av musiken han producerat blir det hans livsöde som intresserar mig.
Det jag ser är en avdankad artist som genom hela sitt liv blivit cyniskt utnyttjad av sina föräldrar, skivbolaget och advokater, jurister och andra slamrypare som funnits i närheten när det vankats pengar men när det blåste snålt övergav honom som en gammal disktrasa.

MJ har från 5 års ålder blivit utnyttjad av dessa skrupelfria as, tro fan att han byggde en nöjespark och bjöd hem ungar från halva världen.
Om han hade eller inte hade sex med småpojkar är inget jag tänker gå in på.
Men här har vi en person som aldrig fått vara barn, som blev intvingad i äktenskap efter äktenskap för att utåt sett visa att han var vuxen.
Men jag betvivlar att MJ någonsin växte upp.

Och nu är han borta.

Återigen, mina kondoleanser till barnen.



PS.
Här i svensk press är de vämjeligt att se b- och c-kändisar krypa upp från rännstenen och påstår sig vara hans vänner nu när han gått bort, kamerakåta jävlar.


Pinged at Twingly, Intressant
AB, DN, Expr.

Läs även andra bloggares åsikter om

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0