Pirate Pontén

Henrik Pontén har fått sitt namn ändrat, i folkbokföringsregistret står han numera som Pirate Pontén.

Naturligtvis är det ett hemskt tilltag och jag kommer att fullständigt ta avstånd från sådana tilltag ...så .... fort... jag......skrattat.......klart...


Skämt åsido.



Jag håller med bloggen Uppretad som säger:

"Faktum är att jag faktiskt skrattade till en liten sväng. Det finns dock inte speciellt mycket lustigt med den här historien om man tänker efter.
[...]
Det är otroligt småaktigt att göra en sån här sak och det kommer naturligtvis inte på något sätt att påverka Pontens arbete. Men hur fan är det möjligt? Jag trodde att identitetskontroll antingen via ID eller BankID var ett krav för att namnbyte skulle genomföras. Känns som skatteverket borde ta några kronor och se över sina rutiner som onekligen inte fungerar speciellt bra."

.


Pinged at Twingly, Intressant
Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentarer
Postat av: Petter

Riktigt roligt och han får skylla sig själv lite grann tycker jag. Han är till stordel en offentlig person samt gjort uttalanden som provocerat ordentligt.



liU&fmt=18&checkedhd=t" rel="nofollow">http://www.youtube.com/watch?v=nwvKa8KliU&fmt=18&checkedhd=t



Tycker det här är en av orsakerna till att jag inte har någon som helst respekt för mannen

2009-06-06 @ 11:53:52
Postat av: Hellspawned

Skulle tippa att det är en referens till hans, och APBs sätt att arbeta. De använder sig av minst lika fula grepp som vilken storpirat som helst. Bevisplantering, missinformation, polisiärt handlande utan domstolsbeslut... and the list goes on an on.

Sen är det väl också en hint till det faktum att han borde veta vad konsekvenserna blir om han fortsätter att jävlas med piraterna. Ett väldigt kraftfullt sätt att visa honom att han inte sitter säkrare än nån annan.

2009-06-06 @ 12:30:46
Postat av: FRA vet

"​– Det här gör mig bara mer övertygad om att jag har rätt. Piratrörelsen talar ofta om vikten av personlig integritet, men namnbytet är ett integritetsintrång, säger Pontén."



Han inser nu alltså att personlig integritet är viktigt men blir ännu mer övertygad om att vi ska ha lagar som tar bort den personliga integriteten. Vilken IQ har han egentligen?

2009-06-06 @ 12:49:41
Postat av: Smulan

Hur i hela friden kan denna H.Ponten dratta runt bland folks bostäder och påstå att de är gripna.Är ingen rättsexpert men om detta är riktigt så är det ju uppenbart fritt fram för Sveriges samtliga invånare att gripa varandra vid minsta misstanke om brott helt utan polisiär inblandning.Verkar ju vara ett tydligt rättsfel enlig de som påstår sig förhindra brott.Mycket konfunderad ... !?.



liU" rel="nofollow">http://www.youtube.com/watch?v=nwvKa8KliU

2009-06-06 @ 17:15:38
Postat av: G-Town

Det "roliga", om nu något är roligt med historien, är för mig hur han babblar om att hans integritet blivit kränkt samtidigt som dom (skivbolagsindustrin etc) är en av dom drivande parterna bakom dom mest integritetskränkande lagarna som vi någonsin haft i Sverige...



Vilket hyckleri.

2009-06-06 @ 18:46:37
Postat av: FRA-mannen

Herr Pontén får skylla sig själv eftersom han är ett riktigt skithål! Han är skam för juristkåren!

2009-06-08 @ 15:38:14
URL: http://www.youtube.com/watch?v=nwvKa8K_liU

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0