En välregisserad artikel från DN, där allt som inte talar för en "konspiration" mot FRA-Lagen döljs av reportrarna..


I DN läser jag idag
att jag har varit med om en välregisserad konspiration för att fälla FRA-Lagen.


Jag mottog ett telefonsamtal från den ena av reportern för några veckor sedan med anledning av artikeln om mig i Sydsvenskan 17/2.

Efter några förberedande frågor så gled intervjun in i vad som närmast kan liknas vid en fiskeritur, där fråga efter fråga handlade om vilka vi samarbetat med, om några står bakom rörelsen.
Jag svarade så gott jag kunde, men fick mer och mer känslan av ett förhör än en intervju där flera av frågorna var direkt ledande.

Nu när man läser det som blivit resultatet efter vad som verkar vara månader av "grävande" blir man lite ledsen.

Jag kan sammanfatta mitt svar med att det är en hög med smörja.
Det är vantolkningar, det är insinuationer och framför allt så har de undanhållit grundläggande fakta i sin artikel eftersom det inte skulle stämma med den bild de försöker förmedla.

Jag har filat på en replik till DN så jag vill inte skriva för mycket just nu.



Fler som skriver:
Odsvall, Tomas Sida, Framtidstanken, Gay globetrotter, Deep Edition, FF&F, Svensson, Mitt i steget, Amanda Brihed, Klara, Badlands Hyena, Cautionary Revelation, Opassande, Mina Moderata Karameller, HAX, Hartman,

Pinged at Twingly, Intressant

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Anaïs

DN vill misskreditera allt som kan sammankopplas med bloggosfären. De sänker sig nu till och med till förtal av misshagliga personer på ledarplats (Peter Sunde et al.). Tonen är synnerligen tendentiös och obehaglig men givetvis helt förväntad hos en tidning som profilerar sig som maktens megafon. Jag blev upprörd på ett intellektuellt plan, men drog samtidigt på munnen, när jag insåg att du framställdes mer eller mindre som en konspiratör..! Vänd dig till SvD om inte DN låter dig komma till tals ordentligt.

Nu borde vi konspirera om nästa steg: hur vi skall kunna sänka DN. ;)

2009-03-01 @ 10:28:01
Postat av: Bo

Vilken underhållning!

Medieindustribojkotten kan fortsätta ett tag till, här behövs ingen artificiell fantasi, bara att suga åt sig av verkligheten.

Rekommenderar ett besök hos Federley. http://federley.blogspot.com/2009/03/dn-ger-klarsyn.html

2009-03-01 @ 16:12:09
Postat av: Anaïs

Stackars Federley. Verkligen. En man utan heder.

2009-03-01 @ 17:35:15
Postat av: Einar

Jag har tidigare haft respekt för politiker och riksdagsmän. Nu har den slutligen fallit.



//fd folkpartist.

2009-03-04 @ 09:45:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0