Lite allmänt gnäll om popup-annonser.

Någonting som stör mig otroligt mycket är användandet av sk popup-ads.

Tidigare var det bara ett bekymmer när man gick in på kvällsblaskornas sajter, men genom kloka utvecklare hos firefox (och andra browsers) så kan de lätt tas bort.

Problemet som nu uppstått är att dessa jävla popupannonser börjar användas av de företag vars program jag använder i burken.


Som AVG Anti-Virus, ett program jag gillat pga sin enkelhet har nu otyget för sig att ge mig "specialerbjudanden", speciellt när jag ligger bekvämt i min säng och kollar på film, så nog fan poppar skiten upp och täcker halva rutan, så jag är tvungen att resa mig upp och klicka bort helvetet.


Ärligt talat, om det är en banner på programmets fönster så kan jag ta mig en titt eftersom det ändå hjälper ett företag jag gillar att få in några ören extra, men i samma stund som de går över till aggressiv marknadsföring så byter jag helt sonika programvara.

Så grattis AVG, istället för att få mig att köpa nånting till har jag bytt bort er mot en utvecklare som förhoppningsvis inte kör med samma korkade taktik.
Och skulle de också göra det så byter jag helt sonika igen.


Nu kanske en del av er tänker "jamen du kan välja bort det i inställningarna".
Jag skiter väl högaktningsfullt i att jag kan välja bort det, det är inte grejen.
Det är att de finns där överhuvudtaget.


Nånting jag också avskyr är:


Det överdrivna användandet av flash-annonser.
Annonser som följer med när jag scrollar ner.
Spam till den av mina mailadresser som aldrig används till annat än företagskontakter.


gaah....



Pinged at TwinglyIntressant
Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Kommentarer
Postat av: Andreas

Kör Avast istället. Men glöm inte att stänga av rösten som förkunnar att det har gjort en automatisk uppdatering. Annars blir du nog lika störd på den.

2009-11-22 @ 13:21:29
Postat av: Smen

Håll dig undan från avira. Var endaste natt 01.09 blir det wipe när vi raidar för att jag aldrig kan komma ihåg att Avira skall informera om sin egen förträfflighet då :(

2009-11-22 @ 15:06:36
Postat av: essbeck

Såg din post nu. Om du använder mozilla firefox så kan jag tipsa om att använda tillägget Noscript.



http://noscript.net/



Den är bra på att blocka reklam också vid sidan av popup.

2010-01-20 @ 07:23:25
URL: http://essbeck.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0