Sorgligt och skrattretande på samma gång.

Det sorgliga är att bloggen är ganska läsvärd, en bild eller youtube-video följd av en kommentar är en ganska bra taktik för att locka läsare.

Det skrattretande är taktiken att låta 10 bloggar med identiska namn länka till varje inlägg för att komma upp på bloggportalens länklista.


Seriöst grabben, alla är vi länkhoror emellanåt, men det måste skötas med viss finess.

Till att börja med är det interaktionen mellan bloggar som är det viktiga när man vill upp på listorna, korslänkar man till sig själv riskerar man bara att bli avstängd från portalerna.



Pinged at TwinglyIntressant
Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Kommentarer
Postat av: Alfredo

Jo Jag vet! Det är ruskigt fult gjort av mig, men jag ville synas lite snabbare, och orkade inte kämpa mig fram i långsamt.



Hoppas att ni förlåter mig...någon gång...



Alferdo

2009-11-15 @ 15:09:49
URL: http://snabbisen.blogspot.com
Postat av: scaber nestor

Visst blir du uppmärksammad, men du blir också avfärdad som oseriös.

Vilket i slutändan gör att din blogg blir ignorerad av såväl läsare som portaler.



2009-11-15 @ 17:33:18
URL: http://scabernestor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0