Intressant iakttagelse om singelkvinnor och upptagna män.

Jag gör ingen hemlighet av att jag letat ny bekantskap via www.match.com, inte heller att jag via denna även hittat en kvinna jag tänker utforska (åtminstone) den närmaste framtiden med.


Iakttagelsen är dock denna.

Efter jag tog beslutet så skrev jag detta på min presentation på match.com.
*Tack för visat intresse, men jag har hittat en kvinna jag vill utforska framtiden med*

Och jag har aldrig fått så många besök och intresseanmälningar som nu.

Är det så att det jag troddde bara var en skröna, att upptagna män är de mest eftertraktade, faktiskt kan stämplas som en vedertagen sanning?


Är det så konstigt att många inte hittar den rätta, när de hela tiden letar efter någon annans "rätta"?



"Jenni igen" berättar om en amerikansk undersökning som faktiskt visar på samma sak.

Pinged at TwinglyIntressant

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Joshua_Tree

Jag har gjort samma iaktagelse som du. Som singel var jag aldrig intressant. Enda perioden i mitt liv då tjejer har visat intresse och försökt ta initiativ till kontakt var när jag var förlovad.



Den vanliga förklaringen, att man utgår från att det är något dolt fel på den som är singel, köper jag inte riktigt. Istället tror jag att det är nåt slags vrickad tävlingsinstinkt som kommer fram hos vissa. Jag har varit med om det också - en tjej som jag hade haft en liten flört med en gång men som visade noll intresse en tid senare när vi stötte ihop på krogen, tills tjejkompisen jag var ute med lutade sig mot mig för att skrika nåt i mitt öra. Då blixtrade det till i ögonen och sen var hon betydligt trevligare. Själv tappade jag intresset.

2009-09-06 @ 14:26:50
URL: http://josh.scriptorium.se
Postat av: Nicklas Eriksson

Nä, det stämmer. Jag upptäckte samma sak på spraydate när jag skrev något liknande.

2009-09-06 @ 19:28:37
Postat av: larserick

Kul iakttagelse. Är det gener eller en kulturell fråga?

En kvinna vill veta att hennes karl, eller tilltänkta karl, är intressant och attraktiv för andra kvinnor också. Därigenom blir han VDN-märkt...

Men skulle ngn annan kvinna bli intresserad också, senare, då blixtrar det till, konkurrenstanken kanske.

Postat av: Nea

Nja, jag känner inte igen den bilden. Kanske för att jag är kvinna? ;)



Min iaktagelse, oavsett genustänkande, är följande: Människor som inte är riktigt nöjda med sig själva får sig sällan något. Är man bitter och ensam utstrålar man någon typ av negativ energi som skrämmer bort allt och alla. När man är harmonisk, nöjd och egentligen inte BEHÖVER någon, - då dyker han/hon upp helt plötsligt!

2009-09-21 @ 22:00:10
Postat av: Annica

Mycket intressant!

2009-11-20 @ 16:14:39
URL: http://www.be2.se/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0