6 av 8 rätt på S val-lokomotiv.

S presenterar sina 8 vallokomotiv.

Jag ser två som inte ska vara där.



1. Thomas Bodström.

Mannen som gav namn åt övervakningssamhället har fortsatt förtroende i partitoppen, något jag tror kan bli ett misstag.
Är han en kul prick?
Ja.
Är han bildskön?
Ja.

Tyvärr tror jag detta är de enda två anledningarna till att han är där, för han är inte en speciellt skicklig politiker och han har (nästan) lika stora problem med rättsprinciper som Tant Gredelin.


2. Mona Sahlin.

Utnämningen till partiledare är det stora misstaget, det fanns gott om kompetenta personer, både män och kvinnor, till posten.
Problemet var att alla tackade nej.

Jag hade tex hellre sett Göran Johansson på posten, men han har ju en egen vilja.
Socialdemokratin behöver se sig om efter en person med arbetarbakgrund, det är inte trovärdigt att plocka upp en person som jag inte hyser några större tvivel om går samma väg som Göran Persson efter "pensioneringen" från partiledarposten.


De andra 6 då?


Jag har börjat gilla Thomas Östros.
Han har börjats barska upp sig lite, även om det fortfarande inte känns helt trovärdigt när han försöker skälla ut Anders Borg.

Ylva Johansson som skolminister är klockrent.

Sven-Erik Österberg
, lantbrukaren som gjort en karriär på det "riktiga" viset, genom hårt arbete istället för att bli belönad med högra poster med tiden som många andra.
Känns också trovärdig.

Leif Pagrotsky
, den lilla mysfarbrorn är vare sig bu eller bä för mig.
Funkar i tv-rutan, slår alltid ur underläge.

Carin Jämtin, som tyvärr inte ville bli partiledare, är ett starkt kort.
Har såvitt jag vet inga skandaler i bagaget och driver en ganska hård, men rättvis, utrikespolitisk linje.

Uppdatering.
Glömde visst Ibrahim Baylan, som är en kompetent politiker, men som inte väcker några översvallande känslor direkt.

Överlag är det dock för många 08'or.
De riskerar att missa sina starkaste fästen ute i landet i sin iver att vinna Stockholmsröster.

Kom ihåg ordspråket - "Den som gapar efter mycket...."



newsdesk, Realtid, Norran, s-buzz, expr, Buskas, in your face, DN.

Pinged at TwinglyIntressant
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Bo

S vallokomotiv har sina kopior på

Gävle tågmuseum bland ånglok och

tidiga elektriska lok i smutsgrön

brun eller grön färg.



Man hade ju trott att de skulle ha med

åtminstone ETT X2000. Nyrenoverat och

med gasen i botten...

2010-04-13 @ 15:54:21
Postat av: Anders Troberg

En mindre kommentar: Jag tror något saknas. Hur jag än räknar så får jag bara de åtta att bli sju.

2010-04-13 @ 16:03:30
Postat av: scaber

missade Ibrahim Baylan.

2010-04-13 @ 16:56:48
Postat av: Jesper

Och jag som hoppades på Rossana Dinamarca som skolminister. Tror inte att Ylva tar henne. Även om de suttit i samma förbunds förbundsstyrelse.

2010-04-13 @ 23:59:36
URL: http://www.jesperberglund.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0