Är det inte dags att skicka ner AIK några divisioner?

Med tanke på patrasket som kallar sig supporters återigen skämmer ut "sitt" lag utan att laget gör några större ansträngningar för att göra något åt det.
För ett par avstängda supporters när de inte längre kan undvika det är inte vad jag kallar åtgärder.

Så.
Är det inte dags att skicka ner AIK några divisioner?

Skicka räkningen för förlorade inkomster till Black Army, som heller inte gör några direkta ansträngningar för att rensa upp i leden.


De skämmer ut sitt lag, de skämmer ut Svensk fotboll och de skämmer ut Sverige som nation.
Dags att ta tag i det innan folk dör pg av att en hög idioter inte har den mentala kapaciteten att förstå att hålla på ett lag inte betyder att det är ok att misshandla folk och kasta in prylar mot domare med avsikt att skada.


Tänk om politiker och polis skulle ta och lägga pengar på att utreda det här istället för pseudobrottslighet (påstådd olaglig fildelning), då kanske vi skulle få tillbaka en fotbollskultur värd namnet.


Tillägg:
Här är ett av kötthuvena.

------------------

Danne  ([email protected])
Skojar du med mig??
Kanske dags att kliva ut ur blogg garderoben och
diskutera detta med någon person öga mot öga..
Ställer gärna upp min mail har du..
FITTA...
------------------

Danne var också snäll nog att lämna sitt telefonnummer.
0737720905





Pinged at TwinglyIntressant

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Sara

HERREGUD ALLTSÅ! Är detta nått jävla skämt?! Så fort det finns anledning att klaga på AIK gör alla det - och förstorar det 3938957 gånger. Vad har AIK gjort som e så jääävla farligt som inte andra lag har gjort? Herregud vad fan är fel på människor.

2010-08-29 @ 19:52:45
URL: http://saruah.blogg.se/
Postat av: Hungaroring

Vad snackar du om din sopa. Utan Stockhoklmsklubbarna och tyvärr även blåvitt, Malmö och HIF som alla har det minst lika stökigt, skulle allsvenskan va jätterolig, eller hur? 2000 pers på matcherna.Appropå dagens händelse, så fick domaren en liten halstablett på sig. Då valde superfegisen Hansson att bryta matchen, det var patetiskt.

2010-08-29 @ 19:57:45
Postat av: scaber

Sara och hungaroring fick sina kommentarer raderade för att båda missade grundkravet på dubbelsiffrig intelligensnivå på sina kommentarer.

2010-08-29 @ 20:06:21
Postat av: Danne

Skojar du med mig??

Kanske dags att kliva ut ur blogg garderoben och

diskutera detta med någon person öga mot öga..

Ställer gärna upp min mail har du..

FITTA...

2010-08-29 @ 20:10:04
Postat av: scaber

Danne, du är anledningen till att AIK är hatat.



Lämna hela namnet plus telefonnummer så jag kan berätta för BA och AIK vem de ska utesluta på livstid.



Inavlade felknullade småkukade pissråtta.

2010-08-29 @ 20:14:41
Postat av: Danne

0737720905

2010-08-29 @ 20:25:41
Postat av: Danne

Varför ringer du inte?

Stor och tuff på nätet?

2010-08-29 @ 20:29:10
Postat av: scaber

Av samma anledning som jag inte ringer Svenska Motståndsrörelsen eller AFA så tänker jag inte ringa dig.



Bara för att du är en idiot som inte klarar av att föra en diskussion så innebär det inte att jag tänker sänka mig till din nivå.

2010-08-29 @ 20:31:22
Postat av: Danne

Jag bjöd in till samtal men du fick för dig att jag skulle stängas av på livstid?

Hur tänkte du då?

Var jag på plats ikväll?

Har jag gjort något olagligt?

Vem är du att döma ut ca 12000 personer för några få personers handling?

Ska DU höja nivån nu eller?

Ja jag skrev fitta för antagligen så är du en...



2010-08-29 @ 20:37:45
Postat av: Danne

Oj då någon som kände sig trängd?

Ja det är mitt nummer.

Till skillnad mot "vissa" andra så bhöver jag inte dölja mitt riktiga jag utan jag står som person för det jag säger och gör.

Adress bild skostorlek mm kan fås för den intresserade..



2010-08-29 @ 20:48:49
Postat av: scaber nestor

Danne.



Varför tror du att jag anklagar dig?

Klarar du inte av att läsa innantill så be en vuxen hjälpa till.



FAKTA:



Så kallade AIK-fans bombarderade för inte så länge sedan en motståndarlagsbuss, vilket gjort att AIK som klubb riskerar att bli utesluten från allt internationellt spel under lång tid samt dryga böter.



2. Idag så tvingades en domare att avbryta en match pga bombardemang från läktaren.



Detta är inte från någons fantasi, det är faktiska händelser som skämmer ut Sverige som Nation.



Att du inte har den mentala förmågan att se förbi näsroten utan väljer att degenerera dig själv till Neandertalnivå är inte mitt problem, men du försöker göra det till det.



Det är personer som du som skämmer ut AIK.

Det är personer som du som om och om igen ger AIK-fans dåligt rykte.



Och framför allt ger personer som du Sverige som fotbollsnation dåligt rykte.



Och om du tror att ditt inledande inlägg var "en inbjudan till samtal" så kommer precis allt jag har att säga dig att gå helt över ditt huvud, så detta inlägg är till för de andra som läser.

2010-08-29 @ 20:51:11
Postat av: Danne

1. Varför ska Black army betala?

Är det deras jobb att se till att lagen efterföljs?

2. Vad har AIK som klubb för ansvar för att ett antal personer kastar sten utanför Råsunda?

3. Sen när hade vi tvångsnedflyttning i allsvenskan?

3. Nej det är inte personer som jag som skämmer ut AIK utan det är "proffstyckare" som du, journalister, AIK fotboll AB styrelse samt ett fåtal andra som gör det.

Sen att detta ska vara något som skämmer ut oss som fotbollsnation är lite roligt..

Fan vad dom måste skämmas i Brasilien, Argentina mm där våld och mord runt fotbollen är mer vanligt än kvinnomisshandel i Sverige...



2010-08-29 @ 21:06:07
Postat av: scaber nestor

Tack Danne för att du bevisade min poäng.



Allt jag skriver går dig förbi.

2010-08-29 @ 21:13:49
Postat av: Nicklas Eriksson

Weey, Danne, klubben måste vara stolt som har "fans" som du... Fan vad ni kat.c verkligen HJÄLPER ert lag, jag känner hur stöttningen bara väller från era våldsdåd, era hot och era maffiametoder! Känns verkligen som rätt väg att gå för att få upp er på banan igen. Kul att du bevisar Scabers tes: det ÄR rätt att döma ut 12000, för de håller käften om vad folk som du håller på med. Du borde sitta i fängelse.

2010-08-29 @ 21:37:43
URL: http://arbetarperspektiv.blogg.se/
Postat av: Danne

http://www.facebook.com/profile.php?id=580878649&ref=ts#!/profile.php?id=757353109&ref=search



2010-08-29 @ 21:38:43
Postat av: Nicklas Eriksson

Och du Danneman; jag är ingen proffstyckare, jag är hissmontör.



2010-08-29 @ 21:40:38
Postat av: Danne

Till dig Nicklas.

Har du en aning om vad du pratar om?

Kat C? kan du förklara vad det är?

Jag vet att jag inte är en sådan iaf...

Varför borde jag sitta i fängelse?

Jag brukar varken våld utför maffia saker..

Om 12000 inte hade stöttat Firmorna inom AIK eller ca 10000 på söderstadion stöttat firmorna i Hammarby så hade de inte funnits..

Eller har jag fel?

Skulle inte ca 20-25% av de som röstar stötta Moderaterna så hade inte dom heller funnits eller?

Men jag kanske har fel..



2010-08-29 @ 21:45:54
Postat av: Nicklas Eriksson

Du borde sitta för att du hotar Scaber. Det är exakt vad du gör. Du kan ju dra det där pinsamma med "samtal" för någon som inte har stått på en läktare i olika divisioner de senaste två decennierna. Har du levt så länge en gång?



Du kanske inte blir accepterad av kat. c men det är ju tydligt att du önskar att du var en.



"jag brukar varken våld utför maffia saker"



Det är nu det blir pinsamt... Du lägger ut scabbes facebookprofil så att folk ska hitta honom, allt i bästa mening att skrämmas och du påstår att du inte "utför maffiasaker"... Jösses. Tror du verkligen jag går på den lätte? Jag är inte född igår, du vet.



"Om 12000 inte hade stöttat Firmorna inom AIK eller ca 10000 på söderstadion stöttat firmorna i Hammarby så hade de inte funnits..

Eller har jag fel?"



På grund av din konstiga meningsbyggnad är det inte lätt att veta vad du menar, men om du menar att 12000 stöttar firmorna så ja. Det gör de genom sin tystnad. Kategori C är inte många och de finns uteslutande på grund av sina "maffia saker". Folk är rädda för dem och det våld de utövar och stöttar dem indirekt med att inte peka ut dem.



2010-08-29 @ 21:53:16
Postat av: Danne

http://www.facebook.com/nicklas.foresti?ref=sgm

Känns igen?

2010-08-29 @ 21:57:16
Postat av: Hatter

Det ÄR irriterande med gruppbestraffning, det förstår jag. Och jag förstår att enskilda supportrar samt klubben avskyr tanken på att straffas för något som någon annan har gjort. Men huliganism har gjort så mycket skada för fotbollen att man måste göra något drastiskt INNAN det blir som Danne beskriver att det är i Brasilien och Argentina.



Fotboll har över åren blivit mer en familjesport och jag vill att det ska fortsätta vara det. Jag vill inom en snar framtid kunna ta min dotter på en match utan att behöva oroa mig över min och hennes säkerhet. Det är lätt för er män att skrika och gapa...men vi fotbollsälskande kvinnor får inte chansen att se våra lag live. Jag har sett många live matcher och nästan varje gång har något otrevligt hänt. Jag vågar inte gå och se fotboll live längre tack vare huliganism och sexistiska kommentarer och tafsande från fulla och otrevliga "supportrar".



Det stämmer som Scaber skriver...många av er supportrar skämmer ut er och ni är en skam för fotbollsvärlden. Att laget får poängavdrag pga huliganism bland supportrarna tycker jag kan vara en bra ide.

2010-08-29 @ 22:02:24
Postat av: Hatter

@Nicklas....LOVE the kilt! :P

2010-08-29 @ 22:04:34
Postat av: Danne

Förlåt mig..

Jag vill verkligen inte sitta inne..

Dumt av mig att hota folk sådär..



Skojar du med mig?



"På grund av din konstiga meningsbyggnad är det inte lätt att veta vad du menar, men om du menar att 12000 stöttar firmorna så ja. Det gör de genom sin tystnad. Kategori C är inte många och de finns uteslutande på grund av sina "maffia saker". Folk är rädda för dem och det våld de utövar och stöttar dem indirekt med att inte peka ut dem."



Utan firmorna så skulle inte svensk fotboll vara där den är idag.



Vart var fotbollen slutet av 80 och början på 90 talet?

Jag och många andra vet att pga av att firmorna bildades så avtog det massiva våldet som fanns i och runt våra arenor för ca 20 år sedan.



Tur att du har koll.



Vet att du inte är född igår men lika blind för det..

Har aldrig varit eller kommer aldrig bli en

kategori c men ser hellre att AIK´s Kat c tar över bolagsstyrelsen så kanske det blir ngn ordning i klubben en gång för alla...



2010-08-29 @ 22:07:14
Postat av: scaber nestor

Danne.



Grattis, återigen så bevisar du min poäng.



Du tror verkligen att jag gömmer mig?

Om du haft en halv hjärnhalva hade du bara gjort en enkel sökning här på bloggen, istället tar du flera timmar på dig och googlar.



Anonym hotmailadress och kontantkortstelefon.



Du är ett tragiskt skämt.

2010-08-29 @ 22:22:14
Postat av: Danne

Abonnemang hos comviq..

Adress, skostorlek mm finns om du vill ha..

2010-08-29 @ 22:28:39
Postat av: ...

Att matchen blir avbruten p.g.a att nån slänger in en halstablett och journalister över hela landet skriver om händelsen säger ganska mycket om hur löjlig synen till huliganism börjar bli. Det räcker med att skriva AIK i en rubrik så blir folk förbannande. Det finns knappt en fotbollsnation i Europa som inte har huliganer. Det är en del av fotbollskulturen och hur mycket man än ogillar den så kommer den aldig försvinna.

2010-08-29 @ 22:28:49
Postat av: Hatter

@... Jag ser INTE huliganism som "en del av fotbollskulturen" och SJÄLVKLART kan den här högst oönskade biverkningen av fulla våldsamma drägg som inte är ett dugg intresserade av fotbollen i sig stoppas. Huliganism borde inte vara en självklar del av fotbollskulturen precis som våldtäkt inte borde vara en självklar del av ett förhållande! Visst finns det...visst händer det...men det bör STOPPAS och idealistisk som jag är tror jag att det kan stoppas. Titta på USA och Australien tex...där finns inte huliganism på fotbollsarenan överhuvudtaget. Titta på irländsk fotboll...där sitter supportrarna inte ens på skilda läktare! Varför i helvete ska det då inte fungera med svensk fotboll?

2010-08-29 @ 22:38:20
Postat av: scaber nestor

Danne, jag bad dig komma ut ur din anonymitet för länge sen.



Vågar du?



Eller ska du fortsätta med dolda hot och insinuationer?

2010-08-29 @ 22:39:47
Postat av: lucke

hejsan, haft en bra dag? :)

2010-08-29 @ 23:14:07
URL: http://modegrabben.blogg.se/
Postat av: Rauken

Det tråkiga med er Diskussion är att Danne är Nyanserad och påläst medans Scaber och Nicklas Eriksson sitter och smårunkar i en helt annan fantasivärld.... Det som är det roligaste i dagens diskussioner är hurvidare AIK´s Kat. C supportar skadar Svensk fotboll osv. Stenkastning, halstablettskastning (tillåt mig småle lite ) och andra otyg. Psssssssst. Tror ni på fullaste allvar att Firman Boys skulle möda sig med att springa runt och kasta sten på bussar??? Då är ni fruktansvärt fel ute. Att småkids med på tok för slappa värderingsgrunder och för få levnadsår liger bakom skulle vara betydligt närmare sanningen. Att beteendet är förjävligt???? Absolut!!! Att vara nyanserad i sin kritik till AIK??? Borde börja bli dax för det.... För Svensk media, för "tyckare"... tänkte skriva för "tänkare" också men de flesta (läs Scaber och Nicklas) som skriver här går inte under den kategorin. Läs på, gör om och gör rätt.

Om vi ska vara ärliga.... Om det som hänt hade hänt i Halmstad så skulle bevakningen varit minimal och åsikter likaså. Men nu är det AIK..... Alla harar oss.... VAFAN GÖR DET???

2010-08-30 @ 01:58:08
Postat av: scaber nestor

Rauken.

1. Det finns en "Enter"-knapp man kan använda.



2. Rättstavningsprogram har funnits ganska länge till webläsare och telefon.



3. Om förtäckta hot är att vara nyanserad för dig så förstår jag att de två ovanstående punkterna kommer som en nyhet.



2010-08-30 @ 06:52:07
Postat av: Rauken

1.Inte här för att skriva på ett sätt som passar dig rent utseendemässigt. Enter eller inte...



2.En kraftig baksmälla och tidpunkten gjorde att det blev något stavfel. Tänkte du på Harar istället för Hatar? Väldigt mörk inatt. Oj ett g på ligger. Ber det ödmjukaste om ursäkt för dessa gigantiska missar.



3. Din paranoia skrämmer mig. "det är förtäckta hot" Han kan stå för sin åsikt i verkliga livet. Kan du? Han ville bara påpeka att det är lätt att gömma sig bakom ett alias på nätet. Frågan är om du skulle ha samma åsikt i en diskussion mot någon som inte håller med dig "live"



4.Vi andra kommer med något konkret och baserat på fakta. Du påpekar enstaka stavfel och uteblivandet av styckeindelningar. Att någon "hotar" dig etc. Men det är väl kanske så. Har man inget att bidra med till ett ämne så snackar man så mycket skit som möjligt så kanske ingen märker hur dålig koll man har...



Puss och kram (Snälla bli inte kissnödig nu, puss och kram är inget hot)

2010-08-30 @ 08:59:54
Postat av: Scaber

Rauken.

Din kraftiga bakfylla (måndagsmorgon?) kan förklara varför du missar det uppenbara.



Jag har aldrig gömt mig bakom mitt alias, med en enkel sökning på bloggen hittar man allt man behöver veta om mig.



Fakta är att sk AIK-supporters skämmer ut sitt lag och sverige som fotbollsnation påfallande ofta.

Fakta är att vare sig AIK eller black army gör speciellt mycket åt det.



Detta måste straffa sig, innan fler dör pga dessa idioter.



Om detta är svårt för dig att förstå, vänta tills bakfylan gått över och skriv då.



2010-08-30 @ 09:59:04
Postat av: Scaber



Rauken.

Din kraftiga bakfylla (måndagsmorgon?) kan förklara varför du missar det uppenbara.



Jag har aldrig gömt mig bakom mitt alias, med en enkel sökning på bloggen hittar man allt man behöver veta om mig.



Fakta är att sk AIK-supporters skämmer ut sitt lag och sverige som fotbollsnation påfallande ofta.

Fakta är att vare sig AIK eller black army gör speciellt mycket åt det.



Detta måste straffa sig, innan folk dör pga dessa idioter.



Om detta är svårt för dig att förstå, vänta tills bakfyllan gått över och skriv då.

2010-08-30 @ 10:03:41
Postat av: Rauken

Snälla rara allsmäktige Scaber kan du inte upplysa mig om vad jag missat i min stavning. Jag verkar missa något tydligen.



Kan det vara som så att det alltid skrivs mer när AIK gör något jämfört med andra klubbar i Sverige. Detta rättfärdigar dock inte AIK´s beteende. Sen är det inte det lättaste att komma åt dessa klåpare.



Sen när du skriver att det måste straffa sig innan någon dör påvisar att min teori om din paranoia inte känns helt obefogad.

Du kanske läste vad AIK hade bombarderat linjedomaren (ass. domaren) med.

1st plastmugg (genomskinlig) 1st Pappmugg (ala McDonalds) och 1st halstablett. När 3 saker blev ett bombardemang vet jag inte. Sen när någon dör av en halstablett som kastas så ska jag hålla med dig. Jag lovar.

2010-08-30 @ 10:41:05
Postat av: scaber nestor

Men Rauken.



Missförstår du mig på allvar eller begriper du inte bättre?



Jag skriver i texten ovan om såväl gårdagens incident som stenkastningen mot bussen häromveckan.



Om det är svårt att läsa innantill, vänta tills bakfyllan gått över.

2010-08-30 @ 11:14:48
Postat av: Stefan

Nu får det ju faktiskt vara någon måtta på vansinnet. Klart att det är fel att kasta in saker även om det är en halstabblet och en pappmugg som väl omöjligtvis kan kastas in för att skada någon? Kastas väl in för att visa ett missnöje?



Sen så är detta inte ett problem som är unikt för vare sig Sverige eller AIK. Kastas in skit på varenda arena i både Sverige och resten av världen.



Så hyllade Barcelona tex, där kastades det in mobiltelefoner, mynt och ett grishuvud (!) när Figo återvände. I så fall så skämmer ju Barcelona ut Spanien och borde flyttas ned i lägsta divisionen där?

Interfansen kastade brinnande bengaler på Milans målvakt.

Helsingborgs fans kastade in dartpilar för ett par år sedan. Djurgårdens fans slog ner en Assyriska spelare.

Så innan i bränner Aik på bål för inkastade halstabletter kanske vi istället ska diskutera fotbollens vara eller inte vara??

Men klart, så fort det är ett stockholmslag så ska det vara svarta rubriker. Tycker du ska gå på en match och se hur hotad du känner dig, och sluta upp med att bli lurad av aftonbladets populistiska artiklar...



Djurgårdare.

2010-08-30 @ 11:19:07
Postat av: Stefan

Sen kan vi ju gärna lägga ner alla festivaler där folk blir våldtagna, sluta tillåta demonstationer,eller stänga alla nattklubbar för de tar ju inte heller sitt ansvar, fan folk blir misshandlade, våldtagna, fan jag blev trampad på foten i lördags, gjorde nog ondare än en halstablett.

Tycker volvo skämmer ut Sverige, var inte många veckor sen som en omkom!!! i en olycka som körde en Volvo, tycker det är hemskt.



Tyvärr finns det idioter överallt, en del går på fotboll, en del går på festival, andra skriver bloggar.

Men klart vill man leva i ett förbudssamhälle så visst. Kameror överallt!!! Förbjud allt där mer än 50 personer samlas på samma plats, och för böveln förbjud tvättstugor, där det sker massvis med misshandelsfall och bråk varje år. Garanterat farligare att tvätta i husets tvättstuga än att gå på fotboll.



Och till dig som inte vågar ta med barnet på fotboll, gå på sittplats. Är garanterat inte farligare än att ta med dig ditt barn till den lokala valborgsbrasan. Snarare otroligt mycket säkrare.

2010-08-30 @ 11:34:18
Postat av: Hatter

Jag finner det rätt skrämmande att det finns människor med attityden "det finns folk som gör värre saker så därför borde vi komma undan med det vi gör". Jag har hört det så många gånger från så många människor. Folk som rättfärdigar sina brott med orden "men det finns ju folk som är värre!". Klart som fan att det finns folk som beter sig sämre men det betyder INTE att man ska acceptera dåligt uppförande! Bara för att man kanske i Brasilien accepterar att folk skjuter ihjäl varandra på fotbollsmatcher betyder INTE att det då blir ok att misshandla varandra i Sverige. Om AIK kom ut och sa något i stil med "det var jävligt dumt att kasta grejjer mot domarna, trots att det inte var några farliga saker, vi ska inte göra det igen" det hade varit en sak. Men nu beter ni er som en bunt dagisbarn som skriker och gormar om att någon annan faktiskt gjorde något värre så därför borde ni inte straffas. Till och med min 3-åring fattar vid det här laget att hon inte kommer undan med vad som helst bara för att kompisen kanske gör det. Jag måste hålla med Scaber nu...ni är pinsamma. Visst, det finns många farliga saker i vår värld...tvättstugebråk, festivaler etc. MEN som sagt, bara för att det sker våld på andra platser betyder INTE att man bör acceptera våld på fotbollsläktarna! Ser ni inte hur absurt det låter? Ni argumenterar FÖR våld....ni säger att det är OK att kasta sten på bussar bara för att någon annanstans i Sverige bråkar någon i en tvättstuga! Hör ni inte hur knäppt det låter?

2010-08-30 @ 12:50:58
Postat av: Stefan

Hatter, du med flera får lära er att läsa. Allt jag säger är att det blivit en hetsjakt, och allt är tagit ur proportion. Klubbarna jobbar så gott det kan, men lika lite som en klubägare, festival arrangör eller ägaren av ett bostadshus med tvättstuga, är det OMÖJLIGT att kontrollera 12000 personer utan att en enda sak kan kastas in, att det "bara" är en halstablett och plast/pappmuggar beror ju på att klubbarna gjort sitt jobb och tagit bort glas/glasflaskor mm. DU får inte ens behålla skruvkorken på en petflaska när du handlar, just för att du INTE ska kunna skada. Sen är det inte ok med misshandel i en tvättstuga, våldtäkt på festivaler, finlandsbåtar och klubbar. MEN hellre att man försöker få bukt med det, är ett par inkastade plastmuggar, hur illa det än är.

2010-08-30 @ 13:26:28
Postat av: Rauken

Stefan: Skönt att det finns fler som fattar hur det verkligen står till i verkligheten. Ännu skönare (Beror på hur man ser det ;) ) är att du är Gårdare vilket gör det ännu mer tydligt då vi klubbar emellan inte gärna tar varandra i försvar. Respekt. Tror aldrig denna bloggen haft sådant intresse som nu och inte ens i närheten av så många besökare. Så det får man j utacka Scaber för iaf.

Han påstår att jag ska återkomma i ämnet när min baksmälla har lagt sig. Otydligheten personifierad. Kommer med ett påhopp men förväntar sig att man ska fatta att han menzr nåt annat. Man blir mörkrädd. I detta inlägg ska jag vägra använda mig utav Enter också bara för att visa mitt missnöje. Jag är en rebell!! :D

2010-08-30 @ 14:10:08
Postat av: scaber nestor

Stefan.



En attackerad spelarbuss, skadade människor, Sverige utskämda inför hela fotbollseuropa.



Är det att ta saker ur proportion?



Igår var det "bara" pappersmuggar och tabletter som hann kastas in, men vad hade hänt om domaren inte stoppat i tid?



Och detta är inget nytt problem, det är ett pågående problem som eskalerat de senaste åren.

Minns förra årets attacker mot spelare efter slutslignal....

2010-08-30 @ 14:12:42
Postat av: Hatter

Scaber har rätt...det är ett pågående problem och det tenderar att ske just med FOTBOLLS-supportrar. Problemet med huliganism verkar centrera sig vid just fotboll. Jag är intresserad av många sporter, jag har bland annat gått på rubgymatcher, tennismatcher, simning, friidrott, gaelisk fotboll, handboll, basket, snooker...ja allt möjligt. Men BARA vid fotbollsmatcher har jag mött huliganism. Varför? Måste man sakna ett par hjärnceller för att accepteras som "sann" supporter då det gäller fotboll? Kan någon förklara för mig VARFÖR just fotbollssupportar tycker det är ok att bete sig som ouppfostrade drägg?

2010-08-30 @ 15:12:33
Postat av: Rauken

Scaber: Nu blir du lite mer nyanserad. Att det är ett "allmänt" problem... Då fallerar ditt in ledande inlägg om att det är AIK som är problemet. AIK är problemet i media. Skrivs det när Wisemen(Gtb´s ligister) spöar en oskyldig privatperson? Eller när Helsingborg jagar vanliga supportrar.

När någon sticks ner med kniv i Sundsvall? Nä precis.



Hatter: Du skriver att du är intresserad av sporter... Inte för att dumförklara dig allt för mycket men du nämner X antal "sporter" där det inte ens finns supportrar.

Hur blev Tennis, rugby(i Sverige???!!!) simning, friidrott, gaelisk fotboll och snooker ens relevanta i denna diskussion???? Handboll (där slåss supportrar) Basket (där slåss supportrar och spelare) Fotboll (där slåss firmorna) Du glömde kanske hockeyn där det nästan varit mer knas de senaste säsongerna jämfört med fotbollen.



Det blir väldigt svårt att ta dig på allvar. Du är på helt fel planhalva. Om ens på samma plan.

2010-08-31 @ 13:57:55
Postat av: Hatter

@Rauken. Oj...jag hade ingen aning om att det bara räknades som publiksport om det var populärt i Sverige.



2010-08-31 @ 21:15:23
Postat av: scaber nestor

@Rauken.



Om du letar igenom bloggen ser du att jag skriver liknande oavsett lag.

Här är ett exempel:

http://scabernestor.blogg.se/2009/november/oacceptabelt-djurgarden-maste-bli-frantagna.html



Men det gemensamma de postningarna har är att neandertalarna som kallar sig supporters är desamma, bara olika färger på kepsen.

2010-08-31 @ 22:16:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0