En sådan tjänst skulle jag köpa, så varför inte ta fram den?

Erik Laakso skriver om en tjänst han skulle köpa och jag kan bara nicka, för jag hade behövt en sådan tjänst jag med.




"Har du också en trasig eller undermålig skrivare hemma? Det har jag, två stycken. Ingen av dem ser speciellt sliten ut men båda har meddelat mig att felet är så stort att den måste bytas ut. Jag tror det är inprogrammerat att ske vid sisådär 2 års ålder på alla skrivare. Dessutom är det så att jag behöver en så dyr skrivare så det inte är överkomligt, och ändå behöver jag bara använda den med full kapacitet ett par gånger om året. Till vardags behöver jag en enkel laserskrivare för vanligt svart/vitt. Så en jättedyr med alla funktioner eller sisådär tre billigare skrivare för olika behov. Men hur det än är så vill jag egentligen inte ha någon skrivare alls, de tar plats, samlar damm och är i huvudsak sladdsamlare.

Det jag vill är att kunna köpa en tjänst. En tjänst där jag, när jag trycker på utskriftsknappen i mina program kan välja kvalitet och antal precis som om min skrivare stod här intill mig, men dokumentet sänds iväg till en leverantör där det skrivs ut som jag har efterfrågat, läggs på vanliga snigelposten och når mig redan nästa morgon. Större brådska har jag inte på mina dokument om jag kan få rätt kvalitet på utskriften.

Nej, jag vill inte mejla dokumentet till en leverantör, jag vill ha ett skriv-ut-på-kommando, direkt i datorn och utskicket kommer nästa dag om jag kör det innan klockan 20.

Så frågan är, finns detta redan? Eller går det att utveckla? Jag har inte tid själv men om någon driven entreprenör vill genomföra detta så lovar jag att bli såväl testpilot som användare."



Det vi behöver är:

En projektledare
En eller ett par drivna utvecklare
En säljare
En administratör
En investerare.


Finns ni i Malmöregionen och anser er kunna köra det här projektet med mig med början på ideell basis med lika andelar mellan utvecklare/säljare/admin/projektledare och en större kaka till en investerare när projektet väl alstrar pengar.

Hör av er till
[email protected] så kör vi ett första möte på Söndag (8/8) i Malmö (lokal meddelas senare) för att ta reda på möjligheterna, riskerna och eventuell förtjänst.

bifoga CV.



Pinged at TwinglyIntressant
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Erik Laakso

Skitbra Niklas, hoppas du lyckas. Där kan det finnas stora pengar att tjäna och jag är given kund.

2010-08-03 @ 10:28:14
URL: http://www.eriklaakso.nu
Postat av: Erik Starck

Nja vad som behövs är en bra skrivare och ett anmälningsformulär eventuellt med betalning för att testa idéen. När man har kanske 50-100 betalande kunder kan man börja fundera på att skala upp. Gör inte misstaget att låta det bli ett för stort projekt innan det ens börjat.

2010-08-03 @ 10:38:58
URL: http://www.startupgarage.se
Postat av: scaber nestor

@Erik L

Tackar.



@Erik S.

Exakt, därav det första mötet och därför vill jag ha med en potentiell investerare från start som kan hålla tillbaka oss andra från att gå helt "hey-wire".



2010-08-03 @ 11:18:10
Postat av: Jan Lindgren

Synd att man behöver bo i malmöregionen annars hade jag helt klart varit intresserad av att haka på.



Lycka till! :)

2010-08-03 @ 20:15:07
URL: http://janlindgren.se
Postat av: Lilleman

Gör ni en plattformsoberoende lösning (typ skriv ut till PDF (finns redan gratis) och sen bara nåt som laddar upp härligheten till en viss FTP på nå sätt) så har ni en till given kund här. :)

2010-08-03 @ 20:41:02
URL: http://kohana.lillem4n.se
Postat av: Scaber

@Jan



Man måste inte tvunget bo i regionen för att vara med i projektet, det är bara på initialmötet jag vill ha folk på plats.



2010-08-03 @ 22:11:20
Postat av: Jan Lindgren

Ah, crud... Har legat däckad av en förkylning och inte tänkt på att kolla här igen. Lite sent nu, speciellt med tanke på att jag är långt ifrån frisk.



Hoppas mötet går bra i alla fall! :)

2010-08-07 @ 18:15:52
URL: http://janlindgren.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0