Medmänsklighet får inte räknas i kronor och ören

Nu när ungdomsförbundens ordföranden har gått ihop och vädjat till sina moderpartier att sluta utvisa ensamkommande barn till Maltas vidriga fängelseförhållanden vill jag passa på att ställa frågan.

Kan man räkna i kronor och ören när det kommer till medmänsklighet?

Mitt svar är:
Självklart, men för varje krona och öre försvinner en aning av medmänskligheten för att i slutet av kostnadskalkylen försvunnit helt.

För det är där hela frågan ligger hos dem som lagstiftar och sätter praxis, "Har vi råd att ta mot dem?"
Och då vill jag ställa motfrågan: "Har vi råd att inte göra det?"


Även bloggat hos:
Maria Ferm.

Pinged at TwinglyIntressant
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Kommentarer
Postat av: larserick

Instämmer!!!

2010-08-17 @ 08:41:56
URL: http://lars-ericksblogg.blogspot.com
Postat av: Daniel

Kamrer Billström räknar bara kronor och ören, ordet medmänsklighet har han inte haft tid till att slå upp i ordboken.

2010-08-17 @ 09:08:34
Postat av: Pelle

Tydligen kan man räkna i kronor och ören när de redan boende i Sverige blir pissade på av t ex Försäkringskassan dagligen med självmord mm mm.Men det är kanske inte så viktigt.In med fler bara. :)

2010-08-17 @ 16:12:48
Postat av: Scaber

@pelle



Du är ett utmärkt exempel på det jag försöker berätta.

2010-08-17 @ 18:08:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0