Lite länk-kärlek åt bra, men dåligt uppmärksammade bloggar.

Vi börjar med Mimzans Funderingar.

Mimzan är en vän sedan Café Royal-tiden (början av 90-talet) och har tidigare skrivit på Chilidog-blog som hade en något annan inriktning :)

Beskrivningen hon har på bloggen är:
"Mycket har man blivit kallad genom åren, feministfitta, kommunistjävel... Och, tja, lite extremt kanske, men ingen rök utan eld heter det ju. Jag är i alla fall en helhjärtad vän av djur och natur och besitter en djupt rotad känsla för rättvisa och solidaritet."

Och det är ju inte helt långt ifrån sanningen :)


------------

Nästa som får en digital kram är Svensk Myndighetskontroll.
Nej, den är inte helt okänd, men den har varit inaktiv mellan Maj och mitten av Januari, så många har nog slutat kolla av sin RSS-läsare efter honom.
Men nu är han igång igen och det är läsvärt som vanligt.

Ett väldigt läsvärt inlägg är detta där han beskriver hur det går med anmälan mot APB's dataintrång i den lösenordsskyddade PDF-servern i våras.


-------------

Upphovsträtan är en nystartad blogg av en person vi fram tills nu bara sett i våra kommentarsfält som Tor M.

Håller han i sitt bloggande har vi en kandidat för topplistorna innan sommaren.



-------------

m00ns som driver "Hellre upplyst än Nedsläckt" har jag haft många, långa och intressanta diskussioner med i mitt kommentarsfält.
Jag länkar dit alltför sällan, men här får han en "long overdue".


--------------

S-Bloggaren Björn Andersson
är en person som också förtjänar uppmärksamhet.
Visst är det en S-blogg, men han vågar ta ut svängarna i sina inlägg som få gör inom socialdemokraternas partimegafon.


--------------

Här är några till:
Service Management, Yami och Pandorna, Robert Damberg, Trollhare, Zac's åsikter på ett fat, Niklas Hellgren, Kamferdroppar och Cornucopia.


Jaja, några känner ni säkert till, men jag har inte uppmärksammat dom trots att jag läser dom emellanåt.

Nu har jag nog missat ett gäng, men jag återkommer med fler liknande inlägg i framtiden.




Pinged at TwinglyIntressant
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0