"Valfusket" värre än en stängd nomineringsprocess som belönar rövslickeri? + Tack för den Firefox...

Satt och skrev och var uppe i ungefär 3000 tecken när firefox beslutade sig att krascha, vid återstart finns inget kvar, så jag tar det kort innan det går åt helvete igen.



Ämnet gällde naturligtvis valmanipulationen hos stockholmsmoderaterna.

1. Bra att 2 (+1) tar sitt ansvar och hoppar av, men gräv i andra distrikt också och rensa upp på riktigt.

2. Fram med korten på den/de som fuskade till sig toppositioner i riksdag/landsting 2006 och se till att alla offentliga medel de tillskansat sig återbetalas.

3. Om ni undrar hur detta kan ha skett, så hänvisar jag till vad Mats G skriver i SvD.
Snacka om att tycka synd om sig själv, istället för att ta det som en man så skyller han på att andra ska ha konspirerat mot honom, patetiskt.


Dock menar jag att systemet med personval i nomineringsprocessen är fortfarande överlägsen det stängda förfarande andra partier kör med.
Här krävdes det en ganska snillrik konstruktion för att fuska, till skillnad från de partier där man bara behöver slicka röv på rätt person i bastun.


Det finns några i bloggosfären som tycker det räcker nu, "move on" och jag förstår varför, det är skämmigt som fan att behöva städa upp efter manipulatörerna.

Men passa på att rensa ut ordentligt när ni ändå är igång, visa Svenska folket att ni inte är rädda för att tvätta byken offentligt.
På det viset så kan ni i minst 15 år framåt vara styva i korken när andra partiers valfusk kommer fram i ljuset.


För övrigt vill jag att alla bidrag till partier eller personer ska offentliggöras
.

För övrigt anser jag att FRA-lagsklustret ska rivas upp, datalagringsdirektivet kastas åt älgarna, tätt följt av IPRED-direktivet.



För övrigt så använder jag inte IE och Chrome jävlas med blogg.se (radbyten försvinner när jag sparar) , opera tycker jag är skitfult, vilket lämnar mig med en webläsare som kukar ur i tid och otid.


DN, DN2, AB, SvD, SydSv, KvP.

Annarkia, Zac's åsikter på ett fat, Mitt i Steget, MMK,

Pinged at TwinglyIntressant
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Keh

På den tiden jag var aktiv på forum hade jag en minst sagt opålitlig uppkoppling, vilket ofta gjorde att jag tappade vad jag skrivit när jag skickade inlägg. Av den anledningen brukade jag skriva inläggen i notepad eller någon dylik textredigerare, vilket låter som något du bör överväga göra.

2010-02-19 @ 15:18:23
Postat av: Luddevig

Jag säger bbara Lazarus. FF-tilläg som simpelt sparar allt du skriver när du skriver det. Högerklicka i fältet du skrev det som du skrev innan FF la ned och det finns i en av sidmenyerna :)

2010-02-20 @ 23:11:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0