Det är lätt att vara generös med andras pengar.

Det är lätt att betala ut bonusar när det inte handlar om ens egna pengar.

Vi arbetare har inget val, pengarna måste gå genom bankerna för att vi ska få ut vår lön.
Räntan suger och avgifter på allt som går att ta ut avgift på.

Dags för en (lag?)ändring så löntagarna åter kan välja hur pengarna ska betalas ut.
varför inte lönecheckar som jag själv avgör när och om jag vill omsätta i pengar.

Det kanske skulle göra bankdirektörerna lite mer vänligt inställda till oss, istället för att se oss som sin egen privata spargris.



AB, SvD, DI, SvD2, E24, DI2,

Pinged at TwinglyIntressant
Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Kommentarer
Postat av: Lilleman

Begär arbetsplatser att betala ut lönen på ett bankkonto? Om du inte anger något måste dom väl ge dig kontanter? Fick ett litet frispel på min förra arbetsplats och frågade efter kontanter istället för bankinbetalning, men lät i slutändan bli eftersom dom frågade snällt om jag inte kunde ta det till kontot istället eftersom det var massa extrajobb för dom annars.



Men... jag funderar verkligen på att kräva att få lönen kontant ifrån min nuvarande arbetsplats. Kanske starta en trend?

2010-01-15 @ 21:25:31
URL: http://lillem4n.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0