a&co perfekt städ.
Pinged at Twingly, Intressant
Läs även andra bloggares åsikter om städ, RUT, ROT, städning, bluff, garanti, företag, flyttstäd
You trusted MEN to do a good cleaning job!? See that's where you went wrong love.
Lycka till! Oseriösa bolag har inte på marknaden att göra, de förstör för alla oss andra.
Sånt här gör mig riktigt irriterad. Oseriösa företag ska inte finnas kvar. Det är rent åt h-e att det ska behöva vara såhär. Stå på dig Niklas, är det någon som kan få rätt på det här är det du.
just wondering.. brydde du dig å kolla upp om de anställde "utbildade" städare?
Inte för att försvara ett företag som tycks mest svindla än faktiskt leverera en tjänst(flyttstädningen)^^
@manen.
Nej, det är tyvärr sådant man förutsätter.
Jag frågade en gång om livstidsgaranti...
Om det var min livstid, den jag köpte den till eller produktens livstid de menade.
Svaret jag fick var: "Det avgörs från fall till fall".
Jag tolkade det som "Produktens livstid"
Hej!
Stämmer inte!!!
Kunden har anlitat oss som flyttstädning och det har blivit några miss på städningen,då återkomm vi utan kostnat och hade rättat till,efter det så blev städningen godkännt,varför tror man att man inte ska betala i detta här fallet?
Här kommer en länk på vad det står på vårt hemsidan
när det gäller flyttstädning http://www.perfektstad.se/tjanster/flyttstadning/
Så att ni bedömmer själva...
MVH Ioan
Var noga med att läsa vad som står om garantierna också, speciellt den "100% nöjd eller pengarna tillbaka".
Vilket är den springande pubnkten.
Jag var inte nöjd, men när jag ville använda garantin hotade ni mig med inkasso.
Det är fakta.
Vårt administrativa system skickar automatisk per e-mail påminnelse eller inkasso till kunderna som inte betalar,du gjörde inte det fast vi hade rättat till flyttstädningen utan kostnad som vi hade lovat (SÅ ATT DU FICK GARANTIN),som jag har förklarat till dig tidigare så erbjuder vi i första hand att rätta till,om det inte blir bättre då tittar man på "pengarana tillbaka".När du bestälde flyttstädnngen så fick du detta "A&CO Perfekt Städ lämnar skriftlig garanti på att eventuella avvikelser som kan framkomma vid besiktningstillfället snarast kommer att åtgärdas av oss utan kostnad" och det gjörde vi...och du fick dessutom 250kr rabbat efter avdrag altså 500kr för besvär.Om ARN ge dig rätt här så har världen vänds upp och ner....PS.Vi är 100% seriös företag ,det kan ett par hundra kunder bekräfta...
Detta är något ni inte skriver på er hemsida.
Ni skriver med stora bokstäver ut vilka garantier ni har, men ingenstans står det att de är villkorade.
Och att ni har hundratalas nöjda kunder skiter jag fullständigt i.
Hos mig gjorde ni ett uselt jobb, städarna var tvungna att stå under övervakning när ni kom andra gången och sedan har ni mage att hota med inkasso-.
JAG - VAR - INTE - NÖJD - MED - ER - STÄDNING.
Och enligt er -> skriftigen utställda <- garanti har jag rätt att få pengarna tillbaka.
Att du muntligen uppger att det är villkorat är oseriöst.
Ingenting i artikeln kan du beslå med lögn, för det är beskrivet sanningsenligt och det vet du.
Skaffa bättre städare och sluta uppge garantier ni inte har avsikt att följa.
Om garantierna är villkorade ska de stå på hemsidan.
Det står klart och tytligt på hemsidan,jag skriver en gång till, http://www.perfektstad.se/tjanster/flyttstadning/
Var ser du under knappen flyttstädningen mer?Det står bara:
"A&CO Perfekt Städ lämnar skriftlig garanti på att eventuella avvikelser som kan framkomma vid besiktningstillfället snarast kommer att åtgärdas av oss utan kostnad."
Det är precis det vi gjörde,rättade till flyttstädning.
Här får du bekräftelse per e-mail när du beställde flyttstädningen:
"Hej
Tack för din förfrågan.
Vi har möjlighet att utföra flyttstädning till dig innan midsommar, när mer exakt skulle ni vilja att vi städade?
Priset för en flyttstädning är 1750:- efter rut-avdrag önskar man fönsterputs tillkommer en kostnad på 250:- efter avdrag.
<image003.jpg>A&CO Perfekt Städ lämnar skriftlig garanti på att eventuella avvikelser som kan framkomma vid besiktningstillfället snarast kommer att åtgärdas av oss utan kostnad.
Ingår:
• Golv dammsugs och rengörs
• Persienner obs.dammas av
• Rengöring av dörrar, fönsterbrädor, element,
skåp, hyllor, garderober och
garderobsinredning
Kök:
• Kyl och frys rengörs in- och utvändigt samt under (frys rengörs endast om den är avfrostad då städningen påbörjas)
• Spis rengörs in- och utvändigt
• Kranar rengörs
• Skåp, lådor och bänkar rengörs
• Avtorkning av köksfläkt
• Diskmaskinen rengörs in- och utvändigt
Bad och toalett:
• Rengöring av badkar även under badkaret, handfat, toalett och
kakelväggar
• Tvättmaskinen och torkskåp rengörs in- och
utvändigt
• Kranar och vattenledningar rengörs
• Golvbrunnar och ventiler rengörs
• Speglar rengörs
• Avtorkning av belysning
Obs.jacuzzi ingår inte.
Inför flyttstädningen:
Se till att hemmet är tomt samt att kyl och frys är urplockade och avstängda.
Befintliga skador måste rapporteras innan städningen påbörjas,fönsterputs samt städning av balkong, förråd, tvättstuga och garage kan du beställa separat.
Betalning
Betalning sker mot faktura. Tänk på att uppge er nya adress vid bokningen av flyttstädningen.
Flyttstädning ingår i Hushållsnära Tjänster, som innebär att vi fakturerar bara halva 50% av kostnaden.
OBS.
Eventuella avvikelser godkänner vi efter max. 48 timmar efter flyttstädningen har blivit utfört.
Om du avbokar senare än sex arbetsdagar före bokad dag, utgår 50% debitering.
Om inget annat bestäms på börjas flyttstädningen kl 8.00.
Är det något ni undrar över är det bara att höra av sig.
Med vänlig hälsning
Monica Nilsson
Adress/Kontor N. Grängesbergsgatan 5 214 44 Malmö
Telefon: 040-961913
Telefax: 040-964423
Mobil: 0702-666482
E-post: [email protected]
VAD ÄR DET SOM INTE ÄR KLAR???
JAG - VAR - INTE - NÖJD!
NI - HAR - EN - 100% NÖJD ELLER PENGARNA TILLBAKA-GARANTI
VAD I SVARTA HELVETE ÄR DET DU INTE FÖRSTÅR MED DINA EGNA GARANTIER?
Jag ser att ni äntligen har tagit bort er "100% nöjd eller pengarna tillbaka"-garanti.
Jag tar det som bevis för att jag haft rätt hela tiden, beklagligt att ni inte kan erkänna det rakt ut.
Det har jag redan sagt att i första hand rättar vi till utan kostnad,om det inte blir bättre resultat så kan man diskutera "pengarna tillbaka"
Du vill inte titta på e-mailet som vi skickde till dig?där står klart och tydligt vilket är nästa steg om kunden inte är nöjd.En gång till och sista gången
TITTA PÅ E-MAIL IFRÅN OSS OCH TITTA PÅ HEMSIDAN UNDER KNAPP FLYTTSTÄDNING,SÅ SER DU GARANTIN VI LÄMNAR NÄR DET GÄLLER FLYTTSTÄDNING,TOLKA INTE PÅ DITT SÄTT.RESPEKTERA VÅRA VILLKOR.
Bättre att vi avslutar detta på en bra sätt.
Glömde en sak
DU HADE 10 DAGAR NETTO PÅ FAKTURAN OCH INTE 30, FÖRSÖK PRATA ATT SANNING.
Ioan, jag skriver det redan i inlägget att jag missade det och att jag tog det på mig.
Lär dig läsa innantill.
Och på hemsidan stod det aldrig att 100% nöjd-garantin var villkorad.
Det går inte att lösa detta på ett bra sätt eftersom du inte klarar av att hålla dina garantier.
Enda sättet är att du faktiskt ber om ursäkt och ger mig tillbaka mina pengar.
Annars får vi invänta ARN's beslut.
Har du och alla dina anställda råd att förlora?
Jag har redan gått vidare, för mig är du ett avslutat kapitet.
Men du fortsätter riskera din och 22 personers inkomst genom att fortsätta jävlas.
Värt det?
Jag avslutar detta,bjuder på en gratis flyttstädning nästa gång du flyttar för hela besväret,lycka till.