411,75 bäckar små. (500 bäckar små-initiativet av Skivad Lime)

500 bäckar små är nu nere på 411,75 bäckar.

Men då är de som höjt sina månadsvisa inbetalningar bara inräknade som en engångssumma.
Och jag förstår mycket väl att Rick och Christian lägger enormt mycket tid och pengar på PP, men det är väl inte för mycket begärt att lägga in en symbolsumma och sedan försöka skriva en debattartikel om det att tvinga ut i prasselpress?


Nu är det förresten snart april, ett år sedan TPB-rättegång och dom föll och PP's medlemsantal brakade i höjden.
Det ska bli riktigt intressant att se hur många av dessa som väljer att stå kvar i medlemsrullarna.

För jag kan inte påstå att jag sett någon enorm aktivitet ute på bloggar och i tidningar som motiverar alla dessa medlemmar.

Kontigt, för att vara ett såpass "externt" parti så ägnas väldigt mycket i valupptakten till internarbete.
Som en jämförelse, junilistan blev Sveriges tredje största parti i EU 2004, när det sedan var dags för riksdagsval 2006 så kunde rösterna räknas i promille, just för att man fokuserade internt istället för att bygga på det mandat man fick i EU.

Lär av historien, annars är du dömd att upprepa den.



Magnihasa skriver klokt om en bloggosfär som verkar gått sönder.


Fler om 500 bäckar och PP.
Drottningssylt, Sagor från livbåten, Maloki,

Pinged at TwinglyIntressant
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: huh noname

jag kan bara citera Anna:"För att påverka andra måste jag börja med sig själv. Jag får inte ta för hårt på att vägen ibland är lite knölig. Jag måste minnas varför jag gör det jag gör. Det handlar, kort sagt, om att vända näsan åt rätt håll och se till att den alltid pekar ditåt."

Där blev jag av med 500:-

2010-03-29 @ 17:15:22
Postat av: Sargoth

Helt plötsligt får jag en länk, bara sådär, helt oförhappandes.



I can dig it. ^^

2010-03-29 @ 20:31:07
URL: http://magnihasa.blogspot.com/
Postat av: Anders

Rick har väl donerat till 500 Bäckar såvitt jag förstår. Dock saknar jag Christian.

2010-03-29 @ 20:56:58
Postat av: scaber nestor

@Anders.

Ok, det har jag missat.

2010-03-29 @ 21:11:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0