En förträfflig man, men jag skulle inte rösta på honom ändå.


Många verkar anse att Fredrik Reinfeldt är en hyvens kille, en förträfflig man etc.
Men lik förbaskat så leder oppositionen i opinionsmätningarna ganska klart.

Jag tycker också att bilden som sprids av honom visar på en hygglig person, men jag känner ganska många hyggliga personer från alla delar av samhällsstegen, men jag skulle inte lägga min röst på speciellt många av dom.

Jag tänker ge ett exempel på en av mina vänner, utan att berätta hur nära eller hur avlägset jag känner personen ifråga.


Denna person är otroligt intelligent, familjär, bra med sina barn, förträfflig mot sin partner.
Väldigt artiklerad, väluppfostrad, argumenterar med eftertryck på de områden denne är kunnig i.

Men jag skulle aldrig rösta på personen ifråga om denne var valbar i ett politiskt parti.

Varför kan man fråga sig?


Personen är diagnisticerad psykopat, allt som personen har för sig ifråga om beteende är ett inlärt sådant, personen vet hur man ska göra i en situation, men inte varför.


Nu säger jag inte att Fredrik Reinfeldt är en psykopat, absolut inte.
Det jag försöker ge exempel på är att även om en person ger ett sympatiskt intryck och verkar vara en förträfflig person, så innebär inte det per automatik att man vill lägga sin röst på den.



Expr, SvD, AB, Motpol, Lasses blogg, Kent Persson, MMK,

Pinged at TwinglyIntressant
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,


Kommentarer
Postat av: Siobhan

...det låter som om du säger att han är psykopat...

2010-03-25 @ 19:58:36
Postat av: scaber

hade jag haft den åsikten hade jag skrivit det rakt ut, kollar du igenom några av mina andra inlägg kommer du att se att jag inte har för vana att skräda med orden.

2010-03-25 @ 22:29:16
Postat av: Beelzebjörn

Good point.

2010-03-26 @ 00:09:39
URL: http://outad.blogspot.com
Postat av: Lars-Erick F

OK, Scaber, du känner inte Fredrik R närmare. Men om du gjorde... då skulle du inte hålla tillbaka omdömet grundat på denna kunskap! Bra!



http://lars-ericksblogg.blogspot.com/2010/03/om-piskor-samvete-och-kommunalt-veto.html

2010-03-26 @ 09:21:28
URL: http://lars-ericksblogg.blogspot.com/
Postat av: Patrik

Hehe. Ypperligt bra inlägg. Var är då skillnaden mellan en psykopat och människor som beter sig som psykopater?

2010-03-26 @ 14:17:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0