Lördagens digitala kramar och käftsmällar - "Integritet!Kultur!Kunskap!", Vanjas lyxvåning, FRA, Ungdomsjobb och Road Salt.

Som vanligt har det hänt ganska mycket senaste veckan som jag missat helt eller inte hittat i tid för att kunna länka in till något av mina inlägg.

Men vi börjar med veckans händelse.

Integritet! Kultur! Kunskap!

Rick Falkvinge har skrivit ett manifest runt piratpartiets nya slogan.

Länkar in gör några, bland andra Anna Troberg, Mikael Elmlund, Lars-Erick, Caspian Rehbinder, Farmor Gun, Klara "kurvigheter".

Ser bra ut och äntligen ser man lite av den lågan piratrörelsen hade för 2 år sedan i samband med FRA-debatten och förra årets TPB-rättegång, annars har det tyvärr varit ganska lite av det på sistone, vilket avspeglas i piratrörelsens långsamt men säkra nedgång i bloggportalstabellerna.
Med bara 6 inlänkningar till inlägget (7 med mig) varav bara 5 pirater så börjar man fundera.....

De eteblerade partierna har kopierat framgångsreceptet och konsten att ge länk-kärlek inom gruppen, vad blir PP's svar?



-----------


Vanja Vanja Vanja......

Det spelar ingen roll om lägenheten faktiskt är mindre när utgångspunkten var en av Stockholms flashigaste cribs.

Som landets högsta förtroendevalda inom arbetarrörelsen måste man tänka på hur saker ser ut, det sticker oerhört i ögonen på många löntagare som nu mitt i en avtalsrörelse försöker samla sina medlemmar till vad som faktiskt har stor risk att utvecklas till storstrejk inom industriförbunden.

Jag har tex ett drömhus jag hoppas att jag en gång kan bosätta mig i, men jag har inte råd just nu.
skulle jag få råd till det genom att jag blir invald till en förtroendepost högre upp i den fackliga organisationen så får jag vänta lik förbannat.
För det är folket på golvet jag representerar, och hur gärna jag skulle vilja göra det från en brygga vid havet i ett hus med inglasad innergård, så kan jag inte.




Som förtroendevald på högre nivå anser jag att man hela tiden måste ha det klart för sig att detta förtroendeuppdrag en dag tar slut och då är det en återgång till den gamla arbetsplatsen som gäller.
Vilket kan vara svårt om man vant sig vid lyx som knappt överklassen har råd med.


------------


FRA-Lagen ja....

Vilken jävla soppa.
Erik Hultin bogserar oss igenom med inlägget "Hur man skiter i FRA-Lagen", HAX kommenterar också.

På tal om FRA, de vill ha större anslag, är jag helt ute och seglar som ser ett samband med Försvarets bantning med 800 miljoner?

Uppdatering:
Höll på att glömma artikeln Jens Odsvall har grävt fram ang DN's misslyckande att ge "skulden" för FRA-upproret till PR-firmor i mars förra året.

--------------

Kent Persson's bloggutmaning denna veckan var ungdomsjobben
.

Jag undrar själv hur ungdomsarbetslösheten räknas ut.
Räknas den från 15 år kan man förklara ganska mycket med att de faktiskt pluggar.
Räknas deltidare in som arbetslösa?
De som gör lumpen?
Säsongsarbetare?
Hemmafruar?

Mitt korta svar är:
En ungdom är en investering för framtiden, inte en kostnad.
Detta är vad arbetarrörelsen försöker berätta gång efter annan, sluta se oss som en jävla börda.


--------------

Sen vill jag även idag slå ett slag för Pain of Salvation's "Road Salt i Andra Chansen idag.
Fler än jag som gör det.








Pinged at TwinglyIntressant

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Markus "LAKE" Berglund

FRA-länken till Erik Hultin funkar inte så bra...



Härligt blandat inlägg för övrigt. :-)

2010-03-06 @ 16:11:32
URL: http://lakonism.blogspot.com
Postat av: scaber

Tack, fixar :)



2010-03-06 @ 16:35:18
Postat av: Siobhan

You REALLy like that house don't you?

2010-03-06 @ 16:45:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0