The Sound of the Revolution is The Sound of Silence

Jag tror Disruptive har hittat det.

Läs hela där, jag plockar bara ut några godbitar.
Behöver jag ens nämna att disruptive's inlägg förtjänar att länkas upp? Rejält?




"Tänk dig att du kommer in i ett rum. Ett mörkt rum, fyllt av tystnad och människor, hundratals, som alla står där i tystnad. Det enda ljus som finns i rummet är det riktade ljuset från olika skärmar, Iphones, laptops, netbooks. Det enda som bryter tystnaden då och då är att man ett skratt eller ett fniss, ett instämmande grymtande eller hulkandet av tårar. Detta är människor som deltar i bloggandet, twittrandet, facebookandet och alla andra nya verb som inte fanns för fem år sedan. Verb som beskriver delandet. Ljudet av mänsklighetens största revolution är ljudet av tystnad."


[...]

"Hela denna tysta revolution cirkulerar kring länken. Denna magiska kodsnutt som Tim Berners Lee uppfann i början av 90-talet.  Länkarna krossar hierkierna  ljudlöst.  En ny värld växer fram alldeles tyst."

[...]

"Min inspiration till denna blogpost kommer från Simon och Garfunkels låt, The Sounds of Silence. Av en slump hörde jag orden och insåg att de pratar om bloggande. Trots att de skrev denna sång för 40 år sedan är det som om de visste om bloggandet och vad som komma skall. Men de hade såklart ingen aning om bloggandet. De beskriver istället delandet. Att människor alltid gjort detta. Delat sina känslor, tankar, åsikter och uppfattningar. Nu kan alla göra detta, dela genom länken och det är delandet som formar vår verklighet. Jag hoppas jag kan inspirera er med deras ord också:"

“and in the naked light I saw

Teen thousand people, maybe moore

People talking without speaking

People hearing without listening

People writing songs that voices never shares”




Pinged at TwinglyIntressant
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Christian

Tack, dina gjord gjorde mig väldigt glad!

2010-03-16 @ 08:23:11
URL: http://www.disruptive.nu
Postat av: Jan-Olof Flink

Bra hittat :-)



Mvh



/J-O

2010-03-16 @ 08:49:15
URL: http://futuriteter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0