När Bengt Westerberg lämnar (frivilligt eller ej) den sjunkande skutan som är Röda Korset, vem ska ta över?

Det Röda Korset behöver i en ordförande är inte en avdankad politiker som fått tjänsten som tack för lång och trogen tjänst i riksdagshuset.

Uppenbarligen inte heller högadliga personer vars rättspatos är minst sagt ifrågasatt.

Om man skulle ta och kandidera till posten?
Jag har ju erfarenhet av styrelsearbete från såväl facket som MRN Svart Måndag.
Erfarenhet från insamlingsvärlden har jag också, som säljansvarig på en ideell organisation med inriktning mot information om droger och alkohol på skolor.
Mitt kontaktnät innehåller såväl företagsledare, politiker och vanligt jävla folk.
Internationella kontakter har jag genom Green Democracy och EFF.



Är rätt billig i drift (i jämförelse med stollarna som sitter i Röda Korsets styrelserum idag.)
Samma lön som jag har idag som skiftarbetare inom förpackningsindustrin, plus ett årskort på SJ är det jag behöver.

Röda Korset borde ha övernattningslägenhet i Stockholm, då min fysiska närvaro trots allt behövs, annars har jag släktingar jag kan hyra ett rum av.


Jag tror fan att jag gör det.

Kom gärna med förslag på bra referenser, eller länka hit om ni vill stötta mig.
Eller sätt upp en Facebook-grupp, det funkade ju för Birgitta Ohlsson :)


Fler som skriver om röda korset:
Realtid, DN, SvD, SvD2.
Tankar om..., Skanj, Zac's åsikter på ett fat, Manka.


Pinged at TwinglyIntressant
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: larserick

Haha, kul vinkling.

Men, uppriktigt sagt, Bengt W är ingen skurk. Tvärtom. Även om han inte tänkte till om sitt (tidigare) arvodes storlek och symbolvärdet i storleken. Han har jobbat bra. Står för bra och goda värderingar.



Han borde dock kanske i st säga ifrån till nuvarande fp-ledningen........ se till att den sparkas och arbeta för socialliberalismens återkomst inom fp.



Postat av: Anonym

Nej, Bengt är ingen skurk.

Men han har heller inte kompetensen att driva den organisationen.



Medlemsflykten är bara en fortsättning på den toppstyrning som pågått sedan han tillträdde, där folk ute på fältet får en kampanj i handen, skickar in pengarna till centralorganisationen och sedan inte får så mycket som ett "Tack" tillbaka.

2010-05-27 @ 20:16:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0