Så var den födelsedagen över.

Så var den födelsedagen över.
Tillbringades med min flickvän (tillika inom kort sambo).
Hon hade fortfarande feber, och jag hostade lungorna ur mig, så det blev inget hysteriskt firande.
Jag fick en fin flaska whisky av min älskling (Irländsk - Connemara) och en kul kylskåpsmagnet :)

Så hon tvättade och jag lagade mat, dottern på dagis och sedan balettklass, morfar skjutsade henne.
Mormor och morfar varit en klippa denna helgen när alla varit sjuka.


Sen åkte jag hem, ska visa min lägenhet för några intresserade och jag vill ha den någorlunda proper.


Imorgon kommer dotterns biologiska pappa och hälsar på, stannar till fredag (han får bo på vandrarhem).
Kul för dottern att träffa sin pappa, alla förtjänar en extra chans och han har tydligen skärpt till sig sedan han fick en flickvän.

Jag har dock i allmänhet svårt för män som överger sin gravida flickvän och det blir inte bättre av att denna kvinna nu är min tilltänkta och hon är ganska ärrad av det som skett.
Det är inte han som får får förklara för en hjärtekrossad treåring varför "pappa" stuckit igen efter han åkt på fredag heller..... grrr.



Vad annat?

Det har varit Pressfrihetens dag idag.
Jag dirigerar er till Farmor Gun så får hon berätta vad som hänt, jag orkar inte riktigt.


Reinfeldt har gnabbats med Sahlin, i vanlig ordning är det mest ordbajseri och retorik, inget upphetsande och inget nytt.

Så, det var väl dagen i ett kort sammanhang.

Ha det.


Pinged at TwinglyIntressant
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: manen

grattis!

2010-05-04 @ 11:06:43
URL: http://kulturskaparna.org
Postat av: scaber

tackar :)

2010-05-04 @ 13:51:25
Postat av: Siobhan

Men om han inte övergivit mig hade jag aldrig kommit tillbaka till Sverige och aldrig träffat the man of my dreams ;)

2010-05-04 @ 14:23:27
Postat av: scaber nestor

Sant, en lycklig bieffekt av ett omanligt och fegt beteende.



2010-05-04 @ 15:19:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0