Aftonbladet sparkar sin bästa kolumnist, Grattis DN/Expr/SvD - plocka upp Lisa Magnusson nu när hon äntligen är ledig.

Lisa Magnusson är en person vars kolumner i Aftonbladet jag nästan aldrig missar.
Jag är ibland med i kommentarsfältet, retweetar gärna.

Och nu när nyheten spreds på twitter att Aftonbladet ska göra om sin debattsida och hon inte passar in i deras nya format (läs - fått sparken) så blir jag lite förbannad.
Aftonbladet har stor variation bland sina kolumnister (läs - huvuddelen är ren skit), så jag begriper inte varför just Lisa blivit av med jobbet.


Men, gör som jag och beskriv för Aftonbladet vilket misstag dom gör.
Inte för att jag vill att Lisa nu blir återanställd, utan så att någon av de andra drakarna plockar upp henne i sin stab istället.


Så, Grattis Expressen/Dagens Nyheter/Svenska Dagbladet.
En riktigt bra kolumnist är nu ledig.

Ge henne ett erbjudande hon inte kan tacka nej till innan hon snappas upp av någon annan.






Pinged at TwinglyIntressant
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Mollemand

I make a point of reading Lisa's posts too



She will have no problem finding a new and better job, I'm sure



A cluster-freck from Aftonbladet, if you ask me :/

2010-11-22 @ 23:37:33
Postat av: Steve Lando

aj fan, hon var en av de ytterligt få aftonbladskolumnister man faktiskt läste.



men hon kommer ju synas någonannanstans förståss, så det är lungt.

2010-12-07 @ 01:03:59
URL: http://stevelando.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0