Bara bra på kort sikt att ta hem Bodström, förödande på lång.

Thomas Bodström var en populist i regeringsställning, opportunist i oppositionsställning och jag personligen blir nöjd om han aldrig återvänder till svensk politik.


Men Socialdemokratin är i såpass djup kris att jag förstår varför Mona Sahlin försöker övertyga honom om att komma hem.

Men det är en kortsiktig lösning, det är 3 år och 10 månader kvar till nästa val och det enda som jag tror kommer att hända är samma kurbva som Sahlin åstakom.
upp som en sol och sedan när politiken och personen skärskådas så kommer fallet att bli än mer dramatiskt.


Socialdemokrater, låt det ta den tid det tar att hitta spåret igen.


Men sedan har vi andra sidan av myntet.

Som Liberaldemokrat skulle jag jubla om Bodström kom tillbaka till svensk politik och skulle han väljas till ny partiledare skulle jag hjula till Borås av lycka!
För det skulle underlätta jobbet med att få över de pragmatiska socialdemokraterna till ett parti som faktiskt ser till arbetarna, jobben och företagen som en enhet som ska kunna växa tillsammans, inte som motståndare till varandra.


Avslutningsvis:
Är det inte dags för pressen att kolla upp vilka beslut som regeringen fattar den närmaste tiden.
Sverige har inte stannat för att sossarna jagar partiledare.


Fler om Socialdemokraterna och Liberaldemokraterna.
Michael Gajditza, Martin Moberg, Röda Berget, HAX, Kulturbloggen, Henrik D. Ragnevi.
Aftonbladet, DN, AB2, AB3.

Pinged at TwinglyIntressant
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Anonym

Mona Sahlin har det nog tufft nu. :P

2010-11-18 @ 15:10:02
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0