Detta är vad varghatarna gör när de får riksdagens tillstånd att agera ut sina fantasier.

Ja, det är en bild på ett äkta varghuvud denna person som enligt min åsikt bör få sin mentala hälsa utredd har laddat upp på facebook-gruppen jag länkar till längre ner, om det är hans egen bild låter jag vara osagt.

Edit:
En person som anser att en person som lägger ut bilder på avhuggna varghuvuden är fullkomligt frisk har anmält min blogg till abuse-avdelningen.

Edit2.

personen fortsätter att abusanmäla mig.

  • 1. Hans Carstens har själv publicerat bilden på ett offentligt forum - alltså föreligger ingen kränkning.
  • 2. Hans Carstens har själv publicerat bilden på ett offentligt forum - alltså föreligger inget förtal.
  • 3. Min formulering om hans mentala hälsa är i form av en åsikt, inte ett konstaterande - alltså existerar vare sig hot, kränkning eller förtal.

Är du av en annan åsikt, lägg in en polisanmälan så domstol kan fälla avgörandet.








facebook-gruppen har över 800 medlemmar
, jag föreslår att ni tar en noggrann titt och avslutar bekantskapen med dem om ni skulle råka ha en "vän" som är medlem.


Grattis riksdagen, det är personer som dessa som ni gett efter för.

Bra jobbat.....



Hans Carstens är personen som laddat upp bilden






Andra som skriver om varg och vargjakt.
DT, UNT, Sydsv, Vargens Tid, Adam Skevstad, ST.

Pinged at TwinglyIntressant
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , gare, hans carstens, jakt

Kommentarer
Postat av: Nicklas Eriksson

Nej, konstigt nog kände jag inte ett enda av psykfallen som är med i gruppen. Eller känner, det vet jag inte men jag var i alla fall inte vän med någon på facebook. De som är med där borde ha vård.

2010-11-07 @ 18:47:29
Postat av: Britt Wennersten

Fyy fann hur kan man nedlåta sej själv att lägga ut något sådant här. Och hur kan man nedlåta sej själv att göra så här. Denna människa är mycket störd och borde komma in för vård. Men jag tackar i alla fall för nu kan jag skicka den vidare så våra myndigheter får se den med.

2010-11-07 @ 20:08:20
Postat av: anonymus

Kanske borde bilden sett ut så här istället.



http://www.imgsrc.nu/visa?id=upp6uyw5

2010-11-16 @ 09:16:55
Postat av: kalle!

De är ju väldigt intelligent av dig å lägga upp namn å bild på personen utan hans medgivande! de är väl olagligt! ja tror då inte han vill ha sitt namn och bild här!

2010-11-17 @ 02:26:55
Postat av: Scaber Nestor

Personen har lagt ut all information på ett offentligt forum, så jag förmedlar i detta fallet information som redan fanns tillgängligt.



Så vad han tycker rör mig inte i ryggen.

2010-11-17 @ 13:19:26
URL: http://scabernestor.blogg.se/
Postat av: Jonny i Bullaren

Denna bloggsida har jag gjort en kopia på och självklart anmält! Att mannen med den omskrivna bilden har en sida med sin info på ger INTE rätt att "förmedla" informationen här. Piratebay hävdade att de endast förmedlade info, men det ledde till en fällande dom.

2010-11-17 @ 20:07:29
Postat av: Scaber Nestor

Det är polisanmälan inlämnad mot den/de personer som gjort att min blogg inte går tt se utifrån.



Jag hoppas verkligen att denna person gör verklighet av sin anmälan så jag och alla andra får reda på exakt vem det är.



Jonny i Bullaren om Detta är vad varghatarna gör när de får riksdagens tillstånd att agera ut sina fantasier.:



Denna bloggsida har jag gjort en kopia på och självklart anmält! Att mannen med den omskrivna bilden har en sida med sin info på ger INTE rätt att "förmedla" informationen här. Piratebay hävdade att de endast förmedlade info, men det ledde till en fällande dom.



IP: 109.58.80.79

2010-11-18 @ 00:54:28
URL: http://scabernestor.blogg.se/
Postat av: Scaber Nestor

@Jonny.



Jag hoppas att du anmäler mig.

Det gör att jag får reda på vem du är.

2010-11-18 @ 01:28:41
Postat av: kalle

du ska nog inte kasta sten i glashus för du har ju själv lagt upp bilden här!de är ju inte Den här killen folk ska vara arg på utan dig eftersom du har lagt upp den så folk har reagerat,va är de som säger att bilden är äkta?? kolla den här sidan så får du se vart bilden kommer ifrån från början å där har den funnits i över 4 år! http://www.google.se/images?hl=sv&q=toiletwolf&um=1&ie=UTF-8&source=og&sa=N&tab=wi klicka på samma vargskalle längst till höger! för du verkar ju va så jävla dum i skallen så klockorna stannar!

2010-11-19 @ 17:45:42
Postat av: Vargdräparn

alla vuxna människor vet hur stor en toastol är....men bevisligen vet inte alla som vill vara med och leka forskare hur stort ett varghuvud är! Ni gör er så jävla korkade att jag nästan skänker lite medlidande. AMATÖRER!!!!

2010-11-19 @ 19:02:37
Postat av: Scaber Nestor

@Kalle.

@Vargdräparen.



Att ni anser det friskt att publicera avhuggna varghuvuden i toalettstolar får stå för er.

Även om det är en shoppad bild så säger det en hel del om er och er mentala hälsa.



2010-11-19 @ 20:42:35
Postat av: Scaber Nestor

@Kalle.

@Vargdräparen.



Även om det är en shoppad bild så säger det en hel del om er och er mentala hälsa när ni hellre går på den som reagerar mot det otroligt sjuka i att folk faktiskt jublar och säger "rätt åt vargjävlarna" på hemsidor, än den som publicerar sånt sjukt skit.



Era IP-adresser är sparade.

2010-11-19 @ 20:44:35
Postat av: Scaber Nestor

@Kalle.

@Vargdräparen.



Även om det är en shoppad bild så säger det en hel del om er och er mentala hälsa när ni hellre går på den som reagerar mot det otroligt sjuka i att folk faktiskt jublar och säger "rätt åt vargjävlarna" på hemsidor, än den som publicerar sånt sjukt skit.



Jag visar allmänheten vad det är för sorts personer som finns ute i stugorna och jag är glad att jag fått fler exempel på personer vars mentala status bör undersökas i låsta faciliteter.

2010-11-19 @ 20:46:35
URL: http://scabernestor.blogg.se/
Postat av: kalle!

som sagt din blåsta idiot kasta inte sten i glas hus! de är ju dig folk ska vara arg på för de är ju du som lägger upp samma bild! å skriv inte att folk ska läggas in för mentalvård när du inte är ett dugg bättre själv för den här sidan bevisar ju hur funtad i skallen du är, som ja skrev sist du är så jävla dum så klockorna stannar! kasta inte sten i glashus!

2010-11-19 @ 21:14:49
Postat av: Scaber Nestor

@Kalle

Skillnaden mellan dig och mig är att jag reagerar på det som är fel, medan du reagerar på mig som avslöjar saker som är fel.



Berätta för mig varför du anser att personer som Hans Carstens ska få sprida sitt hat utan att bli emotsagd och personer som jag ska hålla käften.



Skulle vara intressant att få höra något som inte är en upprepning av floskler.

2010-11-19 @ 21:39:20
URL: http://scabernestor.blogg.se/
Postat av: Vargdräparn

Det är just det som är problemet med hela debatten. Ni tycker er ha rätt i något som ni i själva verket inte har en blekaste aning om vad det egenligen är frågan om. Vi som tvingas leva bland era vargar ser på saken något annorlunda just för att vargen är ett djur och vi andra är människor...viss skillnad för normalt navlade individer!

2010-11-19 @ 23:42:08
Postat av: Scaber Nestor

Och där kom det argumentet "ni som inte bor där vi bor".



Jag är uppvuxen i hjärtat av Värmland, utbildad i Malung, lumpen i Älvdalen.



Jag har växt upp i dessa vargtrakter, så vill du vara så jävla snäll och åtminstone försöka ge mig ett argument som inte tyder på lika svår inavel som den skandinaviska vargstammen.



Jag är inte mot jakt per se, men den ska vänta tills vargen har en population som klarar jakt.



Det är lika idiotiskt att 54% av Sverige räknas som renbetesområde, där renägarna får bidrag för såväl påstådda rivningar som eventuella framtida inkomstbortfall.



Det finns vargstängsel, det finns vargbjällror och skyddsvästar för jakthundar och det finns herdehundar.



allt detta får man bidrag för.



Men lik förbannat ska snåla idioter skicka ut sina hundar i vargrevir eller skita i stängsel och sen gnälla över att det finns varg.



Varg kan inte anpassa sig, det är ett rovdjur, en topp-predator.

Vi människor kan anpassa oss och ska göra det, annars är vi inte bättre än elfenbensjägarna.

2010-11-20 @ 00:34:36
URL: http://scabernestor.blogg.se/
Postat av: kalle!

De är tvärtom, de är du som har fel! de är ja som reagerar på va som är rätt å fel, de du har gjort på den här sidan är så jävla fel å å ja har sett flera som har reagerat så som jag har gjort, han har ju åxå hittat infon på en offentlig sida å lagt upp den, likadant gör du å sen skitar du ner han ofentligt! de bevisar hur jävla slut du är som människa din lilla skitstövel! man hänger inte ut en människa på de där viset för då är man så jävla ryggradslös så klockorna stannar, du vet tydligen inte veta vad folkvett är!

2010-11-20 @ 00:35:36
Postat av: Scaber Nestor

Jag gör fel som hänger ut en person som hatar varg så mycket att han uppmanar till jaktbrott och sätter ut bilder på avhuggna varghuvuden?



Jag ä'r slut som människa, ryggradslös och inget folkvett.



Läs igenom bloggen min vän, jag har drivit samma linje i många år med namn och bild, med artiklar och blogginlägg, med offentliga debatter och diskussioner över köksbord.



Jag beklagar inte att personer som du tycker illa om mig, tvärtom är det just det som sporrar mig till att fortsätta.

2010-11-20 @ 00:40:28
URL: http://scabernestor.blogg.se/
Postat av: Scaber Nestor

Och du Kalle.



Ha en bra fredagskväll.



asg

2010-11-20 @ 00:42:08
Postat av: Vargdräparn

Jag skulle vilja veta vad DU har för nytta av vargen ställt mot dom som får sin livssitution ordentligt omrörd av det DU förespråkar, bevisligen ur ännu proffstyckande bektraktares vänstervridna miljömuppssyn. Jag hatar varg, du hatar mig för att jag hatar varg. Det gör dig till en andrahandsbetraktare som vars åsikt borde oxå komma i just andra hand. Sov gott. ;)

2010-11-20 @ 01:47:19
Postat av: Scaber Nestor

@Vargdräparen.



Oj vad du massuppfittat det här.



Jag hatar inte dig, det är din åsikt jag ogillar.



Proffstyckande?

Tror du jag får betalt för det här?



Vänstervridna?

Bara för att moderaterna köpte jägarröster med löfte om vargjakt så innebär det inte att de tycker ni har rätt, bara att era röster är lättköpta.



Miljömupp?

Wow, du tar verkligen i tills du spricker.



Jag är liberal, socialliberal.

För mig finns inga andrahandsåsikter, bara mer eller mindre välgrundade argument.



Där jag kan backa upp mina argument med fakta och vetenskap ägnar du dig åt personangrepp.



Och där är inte jag oskyldig heller, när så krävs så går även jag till personangrepp, skillnaden är att jag står för dom oavsett tillfälle och sammanhang.



Samma sak som jag berättar för dig här berättar jag för jaktlaget i Övre Ullerud.



Men framför allt så ser jag inte ner på dig för att du har en avvikande åsikt.



Som sagt, jag hatar inte dig, det är din åsikt jag ogillar.

2010-11-20 @ 01:59:27
URL: http://scabernestor.blogg.se/
Postat av: Vargdräparn

Intressant att DU tar upp fakta,vetenskap och personangrepp.

Kallar du det fakta och vetenskap i det ägnar dig åt här?? Att väcka bebatt med hjälp av en fejkad bild? Så du är ingen proffstytackare heller? Du kanske brukar slänga dig med att ställa diagnos på människors mentala hälsa pga deras åsikter som i den FB andvändarens fall är välgrundade, som jag förövrigt skulle tro se det som ett litet angrepp

i att bli uthängd på en extremblogg!

Så lilla vän här slutar våran ordväxling, jag diskuterar ogärna när dina svar går vitt skilda mot varandra.

2010-11-20 @ 11:35:36
Postat av: Scaber Nestor

@Vargdräparen.



1. Det var inte jag som publicerade denna bild från början, det var ovan nämnde Hans Carstens som gjorde det med texten "Där hör de jävlarna hemma".



Vilket jag uppmärksammade med mitt blogginlägg.



2. Proffstyckare är en person som får betalt för att yttra sina åsikter.

Min åsikt är att Hans Carstens har en mental störning av den enkla anledningen att motsatsen inte är möjlig.

Mentalt friska personer skapar inte bilder av avhuggna huvuden i toaletter och jublar över det.



Avslutningsvis.

Du är välkommen tillbaka när du vill, att du har problem med personer som har en avvikande åsikt är ditt problem, inte mitt.



Jag kommer att fortsätta propagera mot vargjakten och avslöja varghatare som går över gränsen.



För om du kollar efter på det jag skriver om vargjakten så har jag aldrig tidigare hängt ut en icke officiell representant tidigare.

Men nu valde jag att göra det eftersom jag anser att så många som möjligt ska få reda på vem Hans Carstens egentligen är.



Ha en bra dag.

2010-11-20 @ 12:00:42
Postat av: Jonny i Bullaren

Att du skulle få en reaktion på att du hänger ut personer kommer nog knappast som en överraskning för dig. Att jag har kontaktat abuseavdelningen är knappast heller ngn ny upplevelse, du vill provocera och är säkert van att få konsekvenser av det. Så också polisanmälningar. Vad som förvånar mig är att du uppmanar mig att anmäla för att få reda på vem jag är. Varför vill du veta det? För det andra, har du har ju uppgifterna du behöver för att ta reda på det så varför frågar du om det?



Jag tycker fortfarande det är fel att hänga ut personen som publicerat bilden. JAG har inte sett orginalfilen så jag är fortfarande tveksam till att bilden är äkta.

2010-11-24 @ 20:56:30
Postat av: Anonym

Att du skulle få en reaktion på att du hänger ut personer kommer nog knappast som en överraskning för dig. Att jag har kontaktat abuseavdelningen är knappast heller ngn ny upplevelse, du vill provocera och är säkert van att få konsekvenser av det. Så också polisanmälningar. Vad som förvånar mig är att du uppmanar mig att anmäla för att få reda på vem jag är. Varför vill du veta det? För det andra, har du har ju uppgifterna du behöver för att ta reda på det så varför frågar du om det?



Jag tycker fortfarande det är fel att hänga ut personen som publicerat bilden. JAG har inte sett orginalfilen så jag är fortfarande tveksam till att bilden är äkta.

2010-11-24 @ 20:57:36
Postat av: scaber nestor

@jonny.



* 1. Hans Carstens har själv publicerat bilden på ett offentligt forum - alltså föreligger ingen kränkning.



* 2. Hans Carstens har själv publicerat bilden på ett offentligt forum - alltså föreligger inget förtal.



* 3. Min formulering om hans mentala hälsa är i form av en åsikt, inte ett konstaterande - alltså existerar vare sig hot, kränkning eller förtal.



Och nej, jag har inte dina uppgifter.

Jag har en IP-adress och en mailadrass och tänker inte lägga ner den energi som krävs för att spåra dig jus för att det är ett slöseri med tid.



Men om du anser att det jag gör är förtal och/eller kränkning så ska du polisanmäla eller sluta störa mig med ditt trams.



2010-11-25 @ 08:29:07
URL: http://scabernestor.blogg.se/
Postat av: kalle!

Du måste ju va både blåst å trög i skallen på alla vis! han har inte publicera denna bild från början! de har en annan gjort som bor i portugal! fan ta reda på fakta innan du hänger ut folk! de är väl den killen du ska hänga ut å inte den här killen, ja hoppas dom sätter dit dig å att du åker dit utav bara helvete! för du är ju mer än lovligt dum i skallen!

2010-11-25 @ 18:02:01
Postat av: scaber

@kalle.



Det är något seriöst fel på dig, "från början" är ett lika imbecillt argument i det här fallet som lågstadiebrännbollens "men jag var i luften".



Att det finns någon som lagt ut bilden tidigare har inget med saken att göra.



Det jag gör är att jag hänger ut en person som lagt ut bilden på ett offentligt forum under eget namn, med texten "där hör dom jävlarna hemma".



Men om du nu så våldsamt gärna vill att jag ska sättas dit för detta, gå ner på närmaste polisstation och anmäl mig.



Var det något mer?

2010-11-26 @ 04:59:26
Postat av: kalle!

De har väl med saken å göra, du skriver ju att han har lagt ut bilden från början! han har inte gjort de utan den andra killen har gjort de på ett offentligt forum! du är å kommer förbli mer än lovligt dum i skallen! vi kanske ska hänga ut dig på en blogg me denna bild åxå å skriva samma sak om dig eftersom du gjort samma sak!

2010-11-26 @ 10:57:53
Postat av: kalle!

du kan ju gå in här å kolla så vill ja höra va du säger shttp://smartavargforesprakare.blogspot.com/en!

2010-11-26 @ 15:07:01
Postat av: scaber nestor

Läs innantill Kalle, jag skriver att han laddat upp bilden på facebook, inget annat.

2010-11-28 @ 11:39:07
Postat av: kalle!

de spelar väl ingen roll om de är på fb eller på något annat ställe! ja fattar inte att du vågar göra så här med tanke på va de finns för folk idag med tanke på att du inte känner den här personen! de kan hända va som helst har du någon gång funderat på de?? i kriminella kretsar hade de gått riktigt illa för dig kan jag säga! sen att du har blivit anmäld flera ggr till abuse avdelningen skulle väl få din korkade skalle att ta bort de här eller så löper du ju risken att bli av me hela bloggen för du har ju missbrukat den enligt min menig å flera andra tydligen! så hade jag varit dig hade ja tagit bort de här jävligt fort! för du vet aldrig va som kan hända sen en sak till, tänk dig för i fortsättningen för den här killen vet du inte ett skvatt om va han är kapabel till!

2010-12-08 @ 00:58:00
Postat av: scaber

@Kalle.



Lägg ner, din missriktade omtanke är gullig, men onödig.



Läs igenom min blogg ordentligt och fråga dig om jag är en person som är speciellt lättskrämd.



Och det är inte flera personer som anmält mig, det är max 2st som gjort det över ett inlägg av nästan 1500 inlägg jag gjort de senaste 3 åren.



Om du inte vill läsa, sluta surfa hit.

2010-12-11 @ 13:14:12
URL: http://scabernestor.blogg.se/
Postat av: kalle!

ha ha ha ha! gullig å missriktad??? ja har varit krimminell så jag vet va som händer när man gör en sån här idiotgrej som du har gjort här! du är kaxig nu å säger att du inte är lättskrämd, de handlar inte om de, för det de handlar om är att du inte har bättre begrip i skallen än en 14 årig obstinat idiot! stor i käfften å tror du kan göra hur du vill med å hänga ut folk du inte ens känner eller vet villka dom är å kalla dom de ena å andra! de är livsfarligt idag! en dag kommer du åxå på de men då kan de va för sent för en dag hoppar du på helt fel människa! du kanske har gjort de nu de vet du inte än! ja hoppas du har gjort de i de här fallet så du åker på en riktig åktur som du sent glömmer!så du lär dig ett å annat!

2010-12-12 @ 02:47:35
Postat av: Anonym

kalle: Tycker du att människor som kämpar för utsatta grupper utan talan så som vargar, skall anpassa sig efter sina förövare??? Om typer som soppskallen som publicerade vargskallebilden förtjänar någon särskild omtanke så kanske du kan förklara varför? Scaber Nestor har inte gjort något brottsligt i och med vidareförmedlingen av aphjärnans bilder så vad fan är problemet förutom att du inte gillar det???

2010-12-14 @ 13:21:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0