Sport & Spel-delen av bloggen sorgligt eftersatt - men här lite trav :)

Jag tror det var nästan 2 år sedan jag skrev om sport & spel på bloggen utan att det handlade om vissa stockholmska fotbollslag som gjort bort sig.


Men idag bryter jag tystnaden med lite trav.
Jag skriver ut mitt lilla system, det stora behåller jag för mig själv :)


Dagens V65 på Romme.

V65:1 - 2140m med voltstart.
Här spikar jag nummer 4 Hot Pot, körd av Olle Goop.
Det är bara 7 hästar i loppet av en anledning, förstapriset är redan kört och det enda som hindrar en seger för nr 4 är en galopp.
nr7 Red Hot Dynamite är en bra häst med imponerande resultatserie, men har varit sjuk stora delar av året och tillägget på 20 meter gör att spiken är solklar ändå.


V65:2 - 2140m med autostart.
Ny spik i nummer 9 Natural Grace, körd av Jörgen Westholm.
Startar inte så ofta, men är bättre än klassen och har egentligen inget motstånd här.
Spåret är en nackdel men ska inte vara ett problem på denna distansen.


V65:3 - 2140m med autostart.
Här hade det varit lätt att spika tredje loppet i rad med nummer 4 Hobnob körd av Olle Goop.
Jag tror dock på vilda västern och drar in sex hästar på systemet.
1, 4, 6, 7, 10 och 11.
Detta av en solklar anledning - treåringslopp.


V65:4 - 2140m med voltstart (kallblod).
Svåraste loppet på kupongen, men jag väljer att bara ha två hästar med trots detta.
Nummer 9 Klack Ella körd av Kaj Widell, som i detta gänget har en bra chans trots tillägget, jag kompletterar med nummer 12 Gejser körd av Gunnar Melander.


V65:5 - 1640m med autostart.
Hade det inte varit för spåret hade spiken suttit på Premier League körd av Björn Goop, men med spår 10 och kort distans kan det bli jobbigt.
Kompletterar med nr1 Pompany Crown körd av Jorma Kontio, och detta egentligen bara för att det är Jorma som kör från spår 1.


V65:6 - 2140m med voltstart.
Här är ett lopp som nog får även erfarna spelare att skaka på huvudet.
Spik eller helgardera har bara med hur mycket pengar man vill lägga på ett system.
Jag plockar ut de två på pappret bästa hästarna och hoppas att jag inte var för snål.
Nr6 Turboline körd av Leif Witasp och nr12 Poppy körd av Björn Goop.


Så, i korthet
  • V65:1 - Nr 4
  • V65:2 - Nr 9
  • V65:3 - Nr 1, 4, 6, 7, 10 och 11.
  • V65:4 - Nr 9 och 12
  • V65:5 - Nr 1 och 10
  • V65:6 - Nr 6 och 12

= 48 rader.


Så.
Ingen miljonutdelning direkt vid vinst, men ibland är det värt 48 kronor bara för att kunna sitta vid datorn och följa loppen live :)


Uppdatering!
Vilken jävla V65'a eller?

Grattis till de 4 system som vann över 420.000kr idag


Pinged at TwinglyIntressant
Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0