Varför rösta på ett parti inte ens partiledaren vill leda?

Det har blivit en traditioti (tradition/idioti) att nästa partiledare för Socialdemokraterna inte ska vilja ha jobbet.
Så många anser att Veronica Palm nu är diskvalificerad eftersom hon visat ett visst intresse.


Jag vill då ställa denna fråga rakt ut till den som vill svara.
Skulle du lägga din röst på ett parti inte ens partiledaren vill leda?

För om personen inte vill leda sitt parti, varför skulle den passa till uppgiften att leda landet
?


Vem anser jag ska ta över rollen som partiledare över S?
I dagsläget skiter jag i det, för varje dag som ägnas åt det tramset kan regeringen driva igenom lagar och lagförslag utan någon som helst granskning från media.




Relaterade blogginlägg:
Ner kommer man alltid, Erik Laakso, Annarkia, Jinge.


Pinged at TwinglyIntressant
Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Kommentarer
Postat av: Petter Ericson

Skulle du vilja leda landet?



Det finns väldigt väldigt få vettiga människor som någonsin skulle vilja vara statsminister. Det är alldeles för mycket ansvar, för lite privatliv och för mycket jobb för den lön man får (otack i allmänhet). Ovettiga människor och psyko-/sociopater däremot.



Eftersom socialdemokraternas partiledare är en toppkandidat till statsministerjobbet så förstår jag mycket väl att folk inte är alltför intresserade.



Att socialdemokratin traditionellt sett är ett arbetarparti, där styrkan ligger bland de många medlemmarna, snarare än en liten klick ledare med hög publicitet, är en annan sak.



Sen att media lägger sida på sida på tv-sändning på framsida på spekulationer och rykten tycker jag mest är osmakligt och osakligt.

2010-11-19 @ 11:18:25
Postat av: Scaber Nestor

Om jag skulle vilja leda landet?



Nope, men jag är inte inblandad i storpolitik och är realistisk.

Om jag skulle ha ett ansvarsområde så skulle det vara arbetsmarknadspolitik.



Men det är inte svårare i Sverige än i Finland och defineitivt lättare än i Storbritannien, ändå säger folk där till i god tid att de är intresserade och sedan propagerar de för varför.



2010-11-19 @ 12:55:54
URL: http://scabernestor.blogg.se/
Postat av: Michael Gajditza

Det här tramset med att säga nej istället för att ha en öppen process med konkurrens mellan olika kandidater innebär också att medlemmarna i partiet i praktiken inte har ett skit att säga till om. Med Petters logik ovan så vore alltså det vettigaste för partier att göra att helt enkelt inte söka mandat för att få regera, det är för mycket ansvar helt enkelt.....?

2010-11-19 @ 13:49:08
URL: http://blogg.aftonbladet.se/21909

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0