Sluthandlat på ICA.

I närheten av där jag bor finns det ett enormt ICA-Maxi, med pra priser och bra mat.

Men, eftersom ICA valt att sponsra JRF med matpengar för varje värvad medlem väljer jag att handla någon annanstans.
Vilket är i runda slängar för 2000kr/mån.

Undrar om ICA tycker det är en bra affär om ytterligare 100st avvecklar sitt handlande på ICA för ungefär samma summa (200.000kr/mån = 2,4 miljoner om året).

Företag tänker med plånboken, få det att svida.





Pinged at TwinglyIntressant
Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentarer
Postat av: cnab

Tja ... En vildsvinsskinka kanske skulle sitta bra till :) Hellre det än svensk eller dansk penicillindito.

2010-09-17 @ 13:05:21
Postat av: scaber nestor

Lägger gärna en vildsvinskotlett på grillen.

Hasselbackspotatis och enbärssås och vinbärsgele.



Men mycket annat måste man till en livsmedelsaffär och köpa.

2010-09-17 @ 13:16:14
URL: http://scabernestor.blogg.se/
Postat av: cnab

Scaber - vet du om att den största lobbygruppen som bearbetar riksdagsledamöterna är SKL, Sveriges kommuner och landsting. Inget större jobb för SKL att få igenom det de vill, eftersom de flesta riksdagsledamöter har kommunal bakgrund. Näst största lobbygrupp är, om mina källor stämmor, faktiskt Jägarförbundet. Denna lobbyorganisation har t.o.m. byggt en sjutbana i Riksdagshuset källare för hågade och skjutglada ledamöter. Knappt man tror det är sant, men det är det! Verkar vara lite vapentokiga USA lurandes i vassen? Undrar hur överenskommelsen mellan Jägarförbundet och ICA ser ut? Men som sagt, en vild skinka kommer i alla att sitta fint på julbordet om priset blir överkomligt.

2010-09-17 @ 15:41:57
Postat av: scaber nestor

Inte att SKL räknades som lobbygrupp, men jag känner till det om Jägareförbundet.

2010-09-17 @ 16:13:33
URL: http://scabernestor.blogg.se/
Postat av: Leif

Bra att du skrev om det.

Hädanefter kommer jag också att handla på andra affärer än ICA.

2010-09-17 @ 17:12:52
Postat av: Kalle L.

Det blir Konsum för mig nu.

Vill absolut inte sponsra dessa vapenfetischister och djurmördare!!!!

2010-09-18 @ 11:49:56
Postat av: Jimmy

Vad bryr väl jag mig om nu ICA Maxi valt att sponsra en ryttareförening.Tänker fortsätta handla där.



http://www.jrf.nu/om_jrf_under.htm

2010-09-18 @ 12:01:39
Postat av: Jon

Här är det väl jägarna som stöder ICA, och inte tvärtom?

De köper väl presentkort, möjligen med viss mängdrabatt, för en del av de förväntade intäkterna från den nye medlemmen.

2010-10-12 @ 18:56:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0