(Ytterligare) En valbarometer.

Hittade denna sida där man kan berätta vad man ska rösta på.
Relativt ny eftersom vare sig SD eller PP är i topp.

Finns mängder med barometrar, jag vet.
Men jag tycker denna sticker ut lite, eftersom den helt enkelt och rakt upp och ner utan krusiduller ber dig skriva i vem du ska rösta på i respektive val och i vilken kommun du bor i.



Så här såg det iaf ut strax efter att jag avlagt min röst.

Parti    Röster
  Blankt 15 (0.8%)
C Centerpartiet 80 (4.1%)
Fi Feministiskt Initiativ 16 (0.8%)
Fp Folkpartiet 122 (6.2%)
Kd Kristdemokraterna 84 (4.3%)
M Moderaterna 469 (23.8%)
Mp Miljöpartiet 167 (8.5%)
P Piratpartiet 51 (2.6%)
S Socialdemokraterna 650 (33.0%)
Sd Sverigedemokraterna 117 (5.9%)
V Vänsterpartiet 185 (9.4%)
  Annat 15 (0.8%)



Lite inlänkningar som har mer, lite eller inget att göra med inlägget, har missat några i sommar så några får extra länkkärlek nu.
Kurvigheter, farmor gun, Mårtensson, beijbom, SMK, MMK, Camilla Lindberg, Folkpartiet Eslöv, Juristen, CE-PPMEP, Calandrella, Klamberg, Lakes Lakonismer.

Pinged at TwinglyIntressant
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Markus "LAKE" Berglund

Så kan man ju också länka. Lite "Follow Friday"-stuk. Tack, nu fick jag dessutom två länkar på samma dag från dig. :-)

2010-09-02 @ 16:44:57
URL: http://lakonism.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0