Man spyr lite i munnen av inkonsekvensen som uppvisas av "arbetsgivarna".

För mig är konsekvens det som visar om en person är att lita på eller inte.

Om jag säger till världen att de borde ställa upp med internettillgång till oppositionella i diktaturer så gör jag det själv också, om jag ska kunna säga till mina medlemmar i facket att vi inte kan räkna med höga löneökningar så tar jag knappast mot en hög sådan själv.


Därför blir jag illamående av att se samma personer som gett sig själva och andra högre chefer på storbolagen rejäla lönellyft och bonusar stå och hävda att arbetarrörelsen måste stå tillbaka för att inflationen inte ska sticka iväg.

Era satans girigbukar, om ni ska ha trovärdighet i era påståenden är det bara att avstå från era egna lönelyft.


Ps.
(LibDem och Jerlerup tar också upp ämnet om dåligt ledarskap)


Pinged at TwinglyIntressant
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0