Det blir en lång natt. Läser #Utöyaterroristens manifest.

Fick länken via twitter och via facebook ganska fort efter folk snappade upp den på nätet.
För de som undrar vad jag har för nytta av detta så kan jag bara svara så här.

Av samma skäl som jag läser om Charles Manson och Usama Bin Laden. Kunskap om hur de och deras följare fungerar.
Vad är det som triggar dessa, är det psykopatei och narcissism, är det religiös och/eller ideologisk övertygelse och hur ska man kunna motarbeta detta.


Jag vet inte om jag kommer att lämna referat eller bara en sammanfattning.
Inte ens säker på om jag ska skriva om innehållet alls.




Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0