Skabbe som Premiärlejon! (Skabbe i Almedalen)

Förra sommaren fick jag en förfrågan av en vän om jag kunde ställa upp som statist i det filmprojektet hon var involverad i.
Och jag som älskar film och teater hoppade på, för det är kul att kunna kombinera det man tycker är kul med att hjälpa en vän :)

Och Nu på Almedalen så var det dags för världspremiär av filmen "Kyss Mig" och undertecknad var inbjuden :)



(trailer)


Och jag måste säga att jag satt som trollbunden hela filmen igenom.
Visst, jag kanske inte är objektiv, då min väska syns i en av öppningsscenerna (flygplatsen) och en del av mitt skägg i en av slutscenerna (också flygplatsen).

Men den är faktiskt riktigt jävla bra, inte bara som svensk film, utan även om man jämför den med internationell film.
Faktiskt tror jag inte att jag kan jämföra den med någon film jag sett.
(jag ser inte mycket drama visserligen, men ändå)

Skådespelarna är riktigt bra, fotot likaså, bra klippt.
Det som jag tycker är trevligast är att det nästan helt saknas transportsträckor i filmen, döda Bergman-punkter lyser med sin frånvaro :)
Den suggestiva musiken hjälper upp handlingen mycket väl, det finns partier som får folk att garva högt och det finns partier som får vuxna mäns ögon att tåras.

Ja, riktigt bra.


Filmen har premiär den 29/7 på en bio nära dig och jag rekommenderar den varmt.

Betyg - 4,5 av 5.


------

Innan "Kyss Mig" fick vi se den svenska premiären av kortfilmen "Las Palmas".
Den var en stor snackis när trailern publicerades på youtube och detta klipp har nästan 11 miljoner träffar hittills.



Den är ÄNNU bättre i sin helhet!
Gå och se den när den kommer till en bio nära dig. den börjar visas i September.




Pinged at Twingly, Intressant
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0