Varför vågar inte förespråkare till sexköpslagen debattera den?

Jag minns när sexköpslagen debatterades i riksdagen, det kom ryggklappningar från höger och vänster från förespråkarna.
Men när Fredrik Federley gick upp i talarstolen och höll ett brandtal mot sexköpslagen så var det INGEN som vågade debattera den, istället satt de kvar i stolarna och nickade menande mot varandra.







Och nu när Robert Aschberg i Radio 1 skulle debattera sexköpslagen och legalisering av bordeller så var det exakt samma sak.
INGEN, jag upprepar INGEN förespråkare till sexköpslagen vågade ställa upp och debattera.

Så Carl Johan Rehbinder och Camilla Lindberg fick fritt fram, vilket är helt ok för mig.
Men inte lika bra som att kunna massakrera en förespråkare.

Och jag misstänker att det är just detta som gör att ingen vågar ställa upp av förespråkarna.

Här kan ni höra radioprogrammet med Robert Aschberg.


Fler om sexköpslagen:

Thomas Bodström vill ha en "Forced Prostitution-lag.
Greta Garbo.
Gothbarbie.
Arbetarmakt.
Dick Wase.
Muayway.
Fajaf Blogg.
Liberaldemokraterna.


Pinged at TwinglyIntressant
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0