Anser du dig blåst av företaget "Nordic Ace" (tidigare Ace Online)? Nu finns det rättshjälp att få.

Det har kommit fram att ett av de vanligare ärenden på Juristjouren är just Nordic Ace och deras affärsverksamhet.

I korthet verkar deras affärsidé ut på att lova att levera en produkt (websida) tillsammans med marknadsföring för en ganska rimlig summa.
Leveransen från företaget har sedan blivit undermålig och kostnadena har skenat rejält.

Här är ett axplock av det som är skrivet i bloggsfären de senaste åren.


Som en öppen blogg:

en fet varning för bluffarna på nordic ace
I dag var det tänkt att min webshop skulle läggas ut på "min" domän byairam.com. Jag har jobbat och filat på sidan i 1,5 månad nu och även om det varit sjukt jobbigt, så har det varit roligt och jag har sett mycket fram emot en framtid med den sidan. När jag kom hem från jobbet hade jag fått en faktura, en faktura som inte stämde. En faktura som var på 899:- + moms/månad och där jag skulle betala hela fakturan i en klumpsumma sista mars. Avtalet jag skrivit på var på 799:- + moms/månad och då skulle jag betala kvartalsvis.
[...]
Det är förstås oerhört pinsamt att råka ut för något sånt här. Jag trodde att jag var smartare än så. Men en oerhört trevlig säljare kan göra underverk, tydligen, och är man en naiv nyföretagare, så är man. Det är ju bara att tacka Nordic Ace (tidigare Ace On Line) för att de förstört min uppstart med företaget totalt. Att de sabbat hela min sommar och höst och mina drömmar om att kunna försörja mej på mina smycken inom en snar framtid.

Vilken trevlig tid jag har framför mej nu..


Draghunden beskriver om sin 4-åriga kamp mot dåvarande Ace Online.

Virrhuvet har en liknande historia att berätta.



Men nu finns det hjälp att få!

Juristjouren har ett team på tre personer som har tagit tag i detta.

Nadira Winbladh - Förhandlare
Svante Brunnberg - Chefsjurist
Stefan Lindberg - Jurist


Men för att få så stor effekt som möjligt behöver de ha tag på fler personer som drabbats av Nordic Ace.
Maila eller ring Angela Hultgren.

Angela Hultgren
[email protected]
0708-42 39 21


Kontakta helst innan den 24/3.


Pinged at TwinglyIntressant
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Christer Karlsson

Tja, enligt jouristjourens hemsida så tar de rätt rundligt betalt för sitt biträde. Eftersom tvisterna i regel kommer att handla om belopp under ett halvt basbelopp så finns inte heller någon möjlighet att få ersättning för kostnaderna om tvisten blir prövad i domstol. Detta på grund av de särskilda regler som gäller för handläggning av s.k. småmål.



Eller har Jouristjouren erbjudit sig att driva dessa ärenden pro bono, dvs gratis?

2011-03-22 @ 19:43:19
Postat av: scaber nestor

Enligt den mailväxling jag är delaktig i har juristjouren valt att handlägga detta själva.

2011-03-22 @ 22:24:37
Postat av: Angela

Hej,



Enligt min kontakt på Juristjouren så får man betala max 3000 kr om man förlorar i Tingsrätten.



De tar annars 1458 kr/timme, om jag inte minns fel.



Vänliga hälsningar

Angela

2011-03-24 @ 17:01:01
Postat av: Angela

Till alla "drabbade",



Det går bra att maila eller ringa mig, trots att den 24/3 redan varit!



Ju fler vi är desto bättre!



Mvh

Angela

2011-04-07 @ 13:31:09
Postat av: Sofia

Hej! Jag har själv tänkt att börja skriva här. Varför har du valt att blogga här och inte någon annanstans?

2012-03-18 @ 18:57:59
URL: http://hemförsäkringidag.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0