Alexandra Birk (fp) kallade Folke Bernadotte's "Vita Bussar" för en provokation.

Nej, jag skämtar inte eller byter ut ord för att göra en poäng som jag gjorde i ett inlägg i en helt annan fråga på Liberaldemokraternas hemsida igår.
Detta skrev Alexandra Birk rakt ut på sin blogg när hon försöker göra en poäng om Israel/Palestina-konflikten i samband med en teaterföreställning hon läste en recension om.

"Varför görs aldrig några kritiska uppsättningar från andra länder? Inte undra på att det aldrig kan bli fred i området så länge hatet underblåses och hålls vid liv av dessa provokatörer som går i samma fotspår som de svenska politikerna Folke Bernadotte, Olof Palme och Anna Lindh, som med sin arrogans, besserwisserattityder och bristande empati att sätta sig in i båda sidornas verklighet."

Till att börja med var Folke Bernadotte inte politiker, han var diplomat.
Sedan kan vi lägga till de legendariska "Vita Bussarna", som räddade tusentals judar undan förintelsen.


Nu pratar visserligen Birk om hans insatser som medlare, men hon missar helt att detta var en utnämning av FN's generalförsamling, en utnämning som kostade honom livet.

Men jag antar att det var en provokation det också, att han hade mage att gå och bli mördad av Sternligan.


Jag kan inte med ord beskriva det förakt jag känner för Alexandra Birk just nu, och blotta tanken på att denna människa innehar en politisk förtroendeposition får det att vända sig i magen på mig.


Att hennes blogginlägg skrevs för tre år sedan betyder för mig att den senaste tidens uttalande inte är en slump, hon har verkligen dessa åsikter.
Hennes pudel ger jag inte mycket för, hon gör den inte för att hon sade fel, hon gör den för att hon blev påkommen.

AFS, Martin Moberg, Loke, Röda Berget.

Pinged at TwinglyIntressant
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Nicklas Eriksson

Fan vad pantad kärringen är, man tror knappt att hon finns på riktigt när man läser hennes blogg.

2011-05-27 @ 23:23:19
URL: http://arbetarperspektiv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0