Har Schlingmann kurage att sparka Carl Bildt?

När man är Sveriges utrikesminister och sköter vår utrikespolitik med twitter och blogg så har man uppenbarligen någons fulla förtroende och godkännande.

Hur ska man annars förklara att samma person som satt i Lundin Oil's styrelse när det gjordes affärer med galningen och terroriststödjaren - diktator Mohammar Ghadaffi, några år senare häver ur sig denna mening på twitter..

"Swedish Social Democrats want to send roses to Gaddafi - wants to end Swedish role in UNSCR-supporting missions. Wrong signal at wrong time."

Detta är alltså vår utrikesminister.... sorgligt.


För inte så många år sedan ansåg jag Carl Bildt vara en av de största statsmännen vi haft i landet.
Idag anser jag honom vara en pajas.
Rik, med inflytande och mäktiga vänner.
Men ändock en pajas.


Varför jag skriver att Schlingmann ska sparka Carl Bildt och inte Reinfeldt?
Jag vill att den som håller i trådarna gör det, inte marionetten i andra änden.



Pinged at TwinglyIntressant
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Grym blogg du har! Har du designat den själv? Om inte, var hittar man isåfall designen du använder? Tack :)

2011-05-06 @ 23:10:07
URL: http://smsalåna.nu
Postat av: scaber nestor

Det är tyvärr så enkelt som en av grundinställningarna på blogg.se

2011-05-06 @ 23:17:09
Postat av: scaber nestor

Och jag släpper inte igenom sådan reklam.

'men det var ett bra försök.



2011-05-06 @ 23:22:07
URL: http://scabernestor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0