Luderjournalistik. (Ola-gate)

Emellanåt så vet jag att jag kan hoppa på en nyhet för snabbt och döma folk, partier och annat.

Men när det kommer till Ola Lindholm och den påstådda kokain-affären så har jag dragit mig för att skriva, eftersom jag inte kunnat säga vare sig bu eller bä om det.
Det har helt enkelt bara varit ytterligare en historia i mängden.


Men nu har Ola  skrivit sitt första och enda inlägg på sin blogg och jag måste säga att jag ställer mig helt och hållet på hans sida i detta.

Klappjakten på honom från kvällspressen och konstaterandet att ytterligare en gång har en polis har ludrat ut sig, tillsammans med omständigheterna som rådde vid "provtagningen" gör att jag helt enkelt inte bryr mig om ifall han tagit något eller inte.

Han har fått sitt liv och sin karriär förstörd på grund av en undermålig provtagning som inte är vatten värt.


Fy fan för luderjournalistiken och fy fan för snutjävlar som säljer innehåll i förundersökningar.


GP, SvD, AB, AB2.
Pinged at TwinglyIntressant
Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Kommentarer
Postat av: Magda

Kunde inte sagt det bättre själv.

2011-05-07 @ 22:27:06
URL: http://potatishaxan.blogspot.com
Postat av: mongo

Ha ha ha Sluta nu din riks pajas, du vet lika bra som vi andra att Ola är skyldig, men du vill inte att det skall vara sant.

2011-05-08 @ 00:17:24
URL: http://www.mongosien,com
Postat av: scaber nestor

Oskyldig tills motsatsen bevisad i rättslig prövning.

2011-05-08 @ 07:54:54
Postat av: Nicklas Eriksson

Såna som "mongo" är skyldiga till att rättsosäkerheten ökar i allt snabbare grad. Det är bara att hoppas att de själva ställs inför sin egen skapelse någon gång - ett rättsväsende där skrattarna och slaskmedia dömer och inte domstolarna.

2011-05-08 @ 09:24:39
URL: http://arbetarperspektiv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0