SD's kommunalråd i Malmö hävdar ny politisk majoritet i kommunfullmäktige. Och han har delvis rätt.



Photobucket

 

Det är SD, M, Fp och Mp som kört över S+V i frågan om en ny simarena på stadionområdet.
Frågan är om de bara råkat rösta på samma förslag eller om de faktiskt har samarbetat?

Mp och M lokalt hävdar att de inte samarbetat.
Men jag antar att det är den officiella versionen, den som måste sägas för att inte kunna anklagas för något i efterhand.
Politik är ett fult spel, ett spel som Sd verkar ha lärt sig nu.

Nu tror jag inte att denna nya majoritet kommer att bestå, men i valrörelsen 2014 kommer SD att ha gott om argument till sina tidigare väljare till varför de ska rösta på dem igen.

Så för oss i Liberaldemokraterna gäller det att vara det överlägset bästa alternativet.
Förhoppningsvis så vinner liberalismen redan då, men den chansen är är inte så stor som jag skulle vilja.
2018 däremot.....



Pinged at TwinglyIntressant
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Sofia

För en gångs skull lärde jag mig något genom att läsa en blogg. Det är inte varje dag man gör det direkt, tack för att du lägger ner din tid på att blogga :).

2011-05-06 @ 23:48:45
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0