En person som kallar sig "mirre" anser mig medskyldig till folkmord..... i Kambodja?

Igår skrev jag om 9/11 och hur krigshökar äntligen fick den ursäkten de behövde för att rulla ut maskineriet vi idag ser effekterna av med övervakningslagar och åsidosättande av mänskliga rättigheter.


Detta gjorde "mirre" så arg att h*n skrev detta i kommentarsfältet:

"Bristen på kommentarer hos dig talar sitt tydliga språk.
Antingen har du inga besökare, eller så bryr sig ingen eller så tar du bort alla inlägg som inte passar dig. Du censurerar, helt enkelt.

Problemet med dig och andra anarkister är att ni inte förstår att på det altar av "total öppenhet", "frihet", "laglöshet" och tokliberalism så tvingas vi betala terrorismen den enda valutan som terrorismen förstår - med människoliv.

Dina ord är skrivna med blod, Scaber Nestor. Du är medskyldig till mord på de miljontals barn, flickor, pojkar, kvinnor och män om dödades 9/11 och som mördades i Gulag, Auschwitz, Sovjetunionen, Kambodja, Vietnam, Kina, Kuba, Vitryssland..."

När jag först läste kommentaren så blev jag riktigt arg. Såpass att jag tänkte ta det vidare.
Men sedan, efter ett par genomläsningar så insåg jag att denna person vill bara få just en sådan reaktion från mig.
Så det får bli på det andra sättet, göra denna individ till stjärnan i mitt nästa inlägg, dvs detta :)


Vi börjar med det mest uppenbara, att personen inte ens har hjärna till att inse att det är just jag och personer som mig som kämpar för frihet som gör att "mirre" kan skriva i mitt kommentarsfält med anonym signatur, anonym (falskt) mailadress och bakom ett anonymiserat IP-nummer.(83.251.180.236)

Här tror jag dock att det sistnämnda är ren tur, för sitter man korsögd och kissnödig i sin mammas källare och sprider dynga så är det snarare så att ett anonymt IP-nummer ingick i erbjudandet för comhem's bredband.


Men, vi tar och dissekerar lite här.

Första påståendet.

"Bristen på kommentarer hos dig talar sitt tydliga språk.
Antingen har du inga besökare, eller så bryr sig ingen eller så tar du bort alla inlägg som inte passar dig. Du censurerar, helt enkelt."


Brist på kommentarer har många politiska bloggare, speciellt en person som numera skriver mer på sin personvalsblogg.
(Niklas Starow till Europaparlamentet 2014)
Men sådant är ju lätt att missa, iallafall för personer som inte är mentalt förmögna till 2 minuters efterforskning.


Nästa påstående:

"Problemet med dig och andra anarkister är att ni inte förstår att på det altar av "total öppenhet", "frihet", "laglöshet" och tokliberalism så tvingas vi betala terrorismen den enda valutan som terrorismen förstår - med människoliv. "

Här är jag helt plötsligt anarkist och tokliberal, att dessa två vare sig är synonymer eller paralleller bekymrar inte "mirre", för denne är båda skällsord och eftersom h*n skäller på mig så passar båda in, logiskt eller hur :)
Men läs nu vad denna person på fullt allvar för fram som anklagelser.

"total öppenhet" - Jaha, och det dåliga med ett öppet samhälle är, vadå?
"frihet" - Oj vilket svin jag är, naturligtvis ska folk inte vara fria #facepalm

Och det kryddas med ord som laglöshet och tokliberalism.
Det här är bara extraord, direkt ur Breiviksmanualen.



Sist kommer det som helt enkelt gör denna person, som jag ber till gud/jahve/allah är född steril, till en i alla mått värd att uttala - dum.
Inte dum åsikt, inte tillfälligt dum.
Nej, dum i ordets betydelse, låg intelligens, korkad, osmart.

"Dina ord är skrivna med blod, Scaber Nestor. Du är medskyldig till mord på de miljontals barn, flickor, pojkar, kvinnor och män om dödades 9/11 och som mördades i Gulag, Auschwitz, Sovjetunionen, Kambodja, Vietnam, Kina, Kuba, Vitryssland..."


Nu är vi tillbaka till den där korsögda kissnödiga saken i mammas källare igen.

För denna lista med länder som det begåtts förföljelser och folkmord i så finns det med ideologier som hatar varandra och många hände långt innan jag var född.
Det är helt enkelt en framgooglad lista över platser hemskheter har begåtts på, inget annat.


Och slutsatsen av detta kan bara vara en sak.

"mirre" har inte ett kliniskt begåvningshandikapp, men är för korkad för att sätta saker i kontext och göra logiska slutsatser.

Helt enkelt dum, som i ordets rätta bemärkelse.

Som jag skrev i början, h*n begriper inte ens att det är tack vare mig och personer som mig som kämpar för att folk ska kunna vara anonyma, som bekämpar övervakningssamhället och statsterrorism, som gör att "mirre" kan trolla anonymt i mitt kommentarsfält.


(Sen tror jag inte det är en slump att denna kommentar dök upp på min blogg någon timme efter att jag kallat trollen, rasisterna och fascisterna som kidnappat haschtaggen #svpol, för just troll, rasister och fascister.)


Media om 9/11.
AB, SvD, Expr, DN, Gp, SvT.
Bloggsfären:
DeepEd, Högberg, Altruist, Westerholm, Tokmoderaten, Jinge, Annarkia, livbåten, futuriteter.
Pinged at TwinglyIntressant
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Stefan L

Jag tror du blev trollad.

2011-09-12 @ 07:42:19
Postat av: scaber nestor

Japp, jag har en känsla av det jag med.



Dock är det roliga i kråksången, förutom historielösheten och ointelligensen, att henoms kommentar får lite motsatt verkan :)

2011-09-12 @ 07:44:42
URL: http://scabernestor.blogg.se/
Postat av: Nicklas Eriksson

Haft samma lågintelligenta alias på besök jag med, skrivande samma typ av motsägelsefull smörja.

2011-09-12 @ 08:43:47
URL: http://arbetarperspektiv.blogg.se/
Postat av: manen

ja jävlar i mig vilket patetiskt troll :/

Postat av: Deeped

Det där med blodet på händerna var riktigt roligt... Det är alltså liberalismens fel att Gulag, Vietnam, Kuba, Sovjet (och Ryssland...) mm dödade människor...



Sen kanske vi nån gång kan diskutera om inte libertarianism och anarkism har ganska klara kopplingar ibland :)

2011-09-12 @ 11:21:25
URL: http://deepedition.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0