Idag firar krigshökarna årsdagen av den bästa ursäkt de någonsin fått.

Krigsindustrin, övervakningsivrare, demokratimotståndare.

Grattis på 10-årsdagen av den bästa ursäkt ni någonsin fått för att underminera de demokratiska principerna och de mänskliga rättigheterna.


Införandet av begrepp som "unlawful combatants" måste ha underlättat när det gällde att kasta bomber över civila och skicka folk till en säker död i despoters fängelser.
För att inte tala om Guantanamo och Abu Ghraib. Där åkte väl handen ner i byxan igen för att ruska tuppen lite grand?



Såg att Reinfeldt satt oemotsagd i morgonsoffan i Tv4 med huvudet på sned, spridande dynga om hur bra FRA-lagen var nu när vi fått en självmordsbombare.
Satans pantskalle, terroristen från Tranås är ett utmärkt exempel på att idiotlagarna inte funkar!




Om vi stänger vårt öppna och fria samhälle för att ryggradslösa politiker vill skapa "trygghet" så gör vi exakt det terroristerna vill.
Demokrati måste helt enkelt tåla att det smäller.


Vill man hedra offren för attackerna i WTC borde man hedrat dem på det sätt Stoltenberg hedrar offren för Breiviks terrorattack.

Med mer demokrati och mer öppenhet.

Men det är svårt när motståndarna till det har enorma resurser och händerna i politikers fickor.



Media om 9/11.
AB, SvD, Expr, DN, Gp, SvT.

Bloggsfären:
DeepEd, Högberg, Altruist, Westerholm, Tokmoderaten, Jinge, Annarkia.

Pinged at TwinglyIntressant
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Mirre

Bristen på kommentarer hos dig talar sitt tydliga språk. Antingen har du inga besökare, eller så bryr sig ingen eller så tar du bort alla inlägg som inte passar dig. Du censurerar, helt enkelt.



Problemet med dig och andra anarkister är att ni inte förstår att på det altar av "total öppenhet", "frihet", "laglöshet" och tokliberalism så tvingas vi betala terrorismen den enda valutan som terrorismen förstår - med människoliv.



Dina ord är skrivna med blod, Scaber Nestor. Du är medskyldig till mord på de miljontals barn, flickor, pojkar, kvinnor och män om dödades 9/11 och som mördades i Gulag, Auschwitz, Sovjetunionen, Kambodja, Vietnam, Kina, Kuba, Vitryssland...

2011-09-12 @ 01:41:05
Postat av: scaber nestor

Hej mirre, tack för att du tittar förbi.



Dina åsikter är vidriga till den grad att jag tänker för första gången polisanmäla en komentatör.



2011-09-12 @ 04:42:22
Postat av: scaber nestor

Hej mirre.



Jag har fått många intressanta kommentarer i mitt kommentarsfält men aldrig ens övervägt att göra något åt dem.



Det fåtal jag har modererat bort har jag gjort för att jag själv inte skulle riskera en anmälan om hets, då jag tyvärr är ansvarig även för kommentarsfältet.



Men det är mindre än en handfull.



Ditt inlägg är däremot såpass vidrigt att jag tänker gå vidare med det.

2011-09-12 @ 04:47:11
Postat av: scaber nestor

@ mirre



Efter ett par genomläsningar och när jag sätter saker i kontext så väljer jag en annan approach.



Du kommer att vara stjärnan i mitt nästa inlägg :)

2011-09-12 @ 06:45:06
Postat av: Tobbe

Mirre: Dom ex med gulag mfl där var det sådana som du som stödde lagar som gjorde att man kunde gripa vem som helst utan några bevis som gjorde att dom fanns. Så det är inte scaber som stödjer sånt untan du. Guantanamo är vår tids Gulag. Det sitter en massa människor där som usa inte kan visa vilka bevis dom har emot dom.

2011-09-13 @ 00:58:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0