Han syns inte så ofta längre, men långt mer än nån annan svensk i EU-parlamentet

Christian Engström (PP-MEP) ser man inte så ofta i tidningarna längre, men nu pryder hans nuna DN's nät-del.

Foto: Magnus Hjalmarson Neideman


Men å andra sidan, hur många gånger har ni sett de andra parlamentarikerna i tidningen sen de tillträdde?



Det är Eva-Britt Svensson (v) som syns mest av de andra, men hur länge sedan är det en sosse (som inte är Margot W.) gjorde nåt spektakulärt uttalande?

Centerns Lena Ek är en frisk fläkt, men henne följer jag lite också, det är så gött att se en centerpartist göra det den säger att den ska göra utan kappvändande efter opinionen.

Den enda moderat som hörts av är Gunnar Hökmark om Aftonbladets organstöldsartikel, men det har ju inget med hans arbete i parlamentet att göra.

Miljöpartiets MEP'ar har man inte hört mycket av, trots klimatkonferens.
Alf Svensson har jag hört i ett radioprogram för några månader sedan.

Folkpartiets däremot kan jag inte påminna mig att jag hört nåt om.


Så, trots att det är lite bevakning på EU så är det skönt att se att det faktiskt är de som inför valet sade att de skulle stå upp för integriteten faktiskt är de som gör det också.




Pinged at TwinglyIntressant
Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0