Till syvende och sist, är det rätt att ge staten detta maktmedel som kan användas mot dess befolkning?

Det är vad debatten kan kokas ner till.

Nu när det äntligen erkänns från regeringshåll att massiva mängder trafikdata ska trålas in till en insynskyddad myndighet för tillverkning av sociogram.
Vi vet redan att restriktionerna runt FRA-shoppen är i det närmaste obefintliga, att de sk "integritetsskydden" bara kräver ett riksdagsbeslut så är inga kvar och FRA 1.0 går igång med full kraft.

Att några ord kan ge total access till vår privata korrespondens var något de forna öststaterna inte ens kunde drömma om, men imorgon kan det vara en realitet.


Så, imorgon är inte ett tryck på "Ja" en röst för ökade integritetsskydd.
Det är inget annat än en våldtäkt, för jag skriker "NEJ, JAG VILL INTE!" med mina lungors fulla kraft.

Men några tycker att kondomen på våldtäktsmannen och ett förlåt efteråt ursäktar övegreppet och resten av fårskocken nickar jakande.


Jag önskar att jag kunde vara mer stöttande mot de i riksdagen som med mig vill säga nej.
Men jag vet inte vilka ni är.


Så jag kan bara säga detta.
En outtalad protest är ett tyst medgivande.
Vill du vara den som inte sa mot?





Avslutar med bilden av FRA's trafikdatalagring.





PS:
Detta inlägg hade arbetstiteln "Det finns en speciell plats reserverad i helvetet för fega kräk", skriver det så ni ska förstå hur min sinnesstämning är för tillfället.


Bloggväggen:
OlofB, Kommunisterna, Anna jobbar och bloggar, ArvidFalk, Dagens Konflikt, Jinge, Annarkia, Sossar mot Storebror, Lando, Anders Widén, Minimaliteter, Folkpartiet Norrköping, Sundin, Lindberg, JensO, Anohito, Liberal & Långsint, Bandhunden skäller, ProjO, Blågrön Röra, Frykman, Kent Persson, Oscar, DN, SvD, Dagens Arena, PP, Mer vänster i Uppsala, Hallén, Varjager, Blå Borgen, S_N, PP2, UD/RK, Loppsi, NU, Dexion, Klamberg, Sultan, Opassande, Widén, Mullvaden, Svensson, Satmaran, Tomas, Polisstaten, Leo Erlandsson, Free&Thinking, Svart Måndag, Nemokrati, ConnyT, MiniMaliteter, HAX, OscarF (c), PPDrift, knivsöder, Falkvinge, NSM-Sverige, Maria Ferm, Motpol, Herr Klokbok, Lars-Erick, Törnebom, Intensifier, Bloggvärldsbloggen, XOR, Christian Engström, SR, GP, Lake, Dahlberg, Aron Modig (kdu), dnmr, Lando, Opassande, FarmorGun, JRL, Dexe, Maloki, SvD, DN, Metro, SydSv, DeepEd, Falkvinge2, Infallsvinkel, MMK, TantraBlog, Alliansupproret, Kulturbloggen, FarmorGun, Hultin, Apelsineld, Henrik Oscarsson, Akkomp, Alliansfritt, Sundin, MRR, Attila, Mitt i Steget, Eva-Lena, Polaritet, Sundin, Newsmill, Angie Roger, Stänk av tvivel, Newsmill2, Globetrotter, Riksdag & Departement, Beijbom, Juristen, Lake.

Pinged at TwinglyIntressant

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0