Swebus - Here i come

Jag valde bort flyget efter de införde löjliga och överdrivna kontroller.
Valde bort buss eftersom jag inte gillar svettdoft och vill gärna röra på mig då och då.

Så det naturliga blev då tåg och var man bara tidig med beställningen kunde man åka rätt billigt, även i 1'a klass.

Men nu så inför SJ detta övervakningssystem, och av en idiotisk anledning dessutom.
"Stoppa andrahandsförsäljningen" (svartabörs-handeln kallar de det för också) pfft.

Jag kan sträcka mig till att det kan vara bra att kräva id på studentrabatterade biljetter, men vanliga biljetter?
Dessutom ska våra resvanor sparas på personnivå?
Är det ens lagligt?


Nope, jag får komma över min aversion mot svettdoft och jag får väl passa på att sträcka på benen under de längre stoppen.

Nu är det slutåkt med SJ - Swebus here i come.



"Svenska Bussar" tar ton direkt och får därför en länkning som tack.

Ps, det är inte första gången jag skriver om uselt skötta företag och inkompetenta företagsledningar.



SvD, PS, Expr, SvD, DN. Sidvind, Leo.

Pinged at TwinglyIntressant

Läs även andra bloggares åsikter om  , , , ,

Kommentarer
Postat av: Luddevig

2009-09-01 @ 19:05:36
Postat av: Luddevig

Inte heter det väll Swebus längre? Bus4you och GoByBus tror jag att det är :P

2009-09-01 @ 19:08:21
Postat av: K.

Ur askan i elden.

2009-09-01 @ 19:11:13
Postat av: Martin a.k.a. Otyg

Länken till Svenska Bussar funkar inte, bara så du vet. Den pekar tillbaka hit såvitt jag kan se.



@Luddevig; Swebus heter fortfarande Swebus, Bus4you och GoByBus är två andra bussföretag.

2009-09-01 @ 21:39:36
URL: http://npcotyg.blogspot.com/
Postat av: scaber

länkar fixade.

2009-09-01 @ 22:40:25
Postat av: Kalle

Swebus har dessutom gratis trådlöst internet på sina bussar.

2009-09-03 @ 02:43:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0