Företaget som skapade PCB och Agent Orange, Monsanto, släpps in på marknaden.

Jag har inga tvivel på att det handlar om miljarder spenderade på lobbyism och köpta forskarrapporter som nu gjort att ett av planetens mest vidriga företag, monsanto, släpps in på marknaden.

Det handlar idag om 6 sorters GMO-majs, men jag kan sätta mycket pengar på att innan denna mandatperioden är över, så är det tusentals produkter, vars index man hittar i nämnda företags produktkatalog.

Känner ni till produkten "Agent Orange" som användes i Vietnam?
Monsantos.

PCB?
Monsantos.

Idag mest kända för ogräsmedlet "Roundup", men även för dess aggressiva affärsmetoder som inbegriper att patentsöka alla planetens grödor (och varelser), för att inkassera licenspengar från fattiga bönder i tredje världen.

Se filmen (8 delar) och berätta sedan för mig att detta är ett företag vars varor du vill ha i ditt skafferi.






Att detta företag ens får existera är ett hån mot mänskligheten.




Pinged at TwinglyIntressant
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Linda

Jävligt otäckt det här, bra att du tar upp det!!



Skulle önska att fler skrev om det. (jo skall göra det jag med.)

2010-07-31 @ 18:11:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0