Man kan ändra en förtidsröst. (Sveket)


Anser du att nedanstående personer är ett acceptabelt pris för din skattesänkning så behåll du din förtidsröst.

Anser du att det är ett för högt pris kan du ändra din röst på valdagen genom att gå till din vallokal och rösta där.


Imorgon berättar jag var min röst i riksdagsvalet gick.
Jag berättar här var min röst i landstingsvalet hamnade och här var den gick i kommunalvalet.

(lista från AFS)


  • Maria Edin, 50, KUNGSBACKA.
    Har opererat bort tumörer ett flertal gånger. "Trots läkarintyg blev hon utförsäkrad i fjol. "Jag har ingen inkomst, kan inte arbeta och är dessutom ensamstående mamma."
  •  

  • Roland Spers, 51 BORLÄNGE.
    Påkörd av en bil i 180 kilometer i timmen. Utförsäkrad 1 juli. "Jag lever på min hustru och på lite sparade slantar. Jag blir bara sämre och sämre."
  •  

  • Lena Liljebrink Nwanna, 43, STOCKHOLM.
    Lider av fysisk psoriasisartrit, fibromyalgi och har opererat knät och rygg två gånger. Får 25 procent sjukersättning. " "Jag vet inte hur jag och mina barn ska klara oss."
  •  

  • Tom Renner, 39, RÖNNINGE.
    Drabbades av svår Neuroborrelia-infektion. Utförsäkrad i mars. "När försäkringskassan tar min pengar så är det omöjligt för mig att överleva eller ha chans att bli frisk."
  •  

  • Nike Markelius, 48, FARSTA STRAND.
    Läkarna ordinerade fortsatt sjukskrivning och långsiktig rehabilitering efter en större operation. "Jag tvingades, nyopererad och fortfarande sjuk, till arbetsförmedlingen."
  •  

  • Ingemar Sjödin, 61 STOCKHOLM.
    Lider av hjärtflimmer och högt blodtryck. Får endast begränsad sjukersättning. "Att inte få hjälp förvärrar min sjukdom."
  •  

  • Helen Lundh, 30 HELSINGBORG.
    Sjukskriven i långa perioder sedan en trafikolycka 2002. Har precis fått avslag på asökan om sjukpenning. "De trampar på oss som är sjuka."
  •  

  • Per Olov Karlsson, 58, BERGKVARA.
    Drabbades av nervsmärta efter en misslyckad ryggoperation. Utförsäkrad i januari. "Jag kan inte leva på det här viset. Det är fullständigt omänskligt."
  •  

  • Agnetha Boström, 45 PITEÅ.
    Drabbades 2002 av ledsjukdomen artros. Utförsäkrad. "Politikerna leker med folks liv."
  •  

  • Joachim Collin, 37, ÅSTORP.
    Arbetsskada i ländryggen. Utförsäkrad. "Nuförtiden säger försäkringskassan i princip nej till allt."
  •  

  • Karin Månhav, 53, SIMRISHAMN.
    Har läkarintyg på att hon lider av utmattningssyndrom. Utförsäkrad i januari. "Jag har fått stöd av mina gamla föräldrar."
  •  

  • Jan Runsvik, 48, BJÖRKLINGE.
    Fick svåra skador i höger armen vid trafikolycka 2006. Utförsäkrad i maj. "Arbetsförmedlingen konstaterade att jag hade en arbetsskada och att jag inte kunde jobba."
  •  

  • Leif Hellström, 56, VÄSTERÅS.
    Fyra läkare säger att han inte kan arbeta på grund av hjärtsvikt. Utförsäkrad i mars. "Jag har gjort mig av med företaget, bil och båt. Jag har ingenting kvar."

  • Läs även bloggposten "Sveket" från bloggen Klamydiabrevet, vars författares mor nu är utförsäkrad.
    Här kan ni läsa en liten del av den.



    "Akromegali är en väldigt sällsynt sjukdom, men symptomen är synliga. Sjukdomen innebär att en tumör på hypofysen får denna hormonproducerande körtel att löpa amok. När hypofysen började producera på tok för mycket tillväxthormon fick min mor bland annat högt blodtryck, hjärtklappning, sömnapné - eftersom tungan växte (min mamma sover nu med en andningsapparat), nedsatt syn (något, ingen vet riktigt vad, sitter och trycker på bakom ena ögat, så att min mamma inte ser riktigt ordentligt, det är t.ex. väldigt svårt för henne att läsa böcker numera), förstorade inre organ. Det kanske inte framgår hur allvarligt det här är? Men sjukdomen är densamma som gigantism (alltså det som enormt storväxta människor lider av) och det tar hårt på kroppen. Det är välkänt att sjukdomen leder till ökad dödlighet. Sjukdomen har också resulterat i förändrade (läs: förfulade) ansiktsdrag i form av större näsa, öron, käke etc. Detta är irreversibelt. Den mentala inverkan detta har haft på henne går inte att underskatta"



    Fler som skriver om "sveket" och utförsäkringar.
    Whinar, Björn Englund, Matz Keijser, Signerat Kjellberg, Röda Berget, Trollan, Min luktar oxå, Annarkia,

    Pinged at TwinglyIntressant
    Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0